ارسال به دیگران پرینت

نگرانی اسراییل از مصاحبه اخیر "رابرت مالی" درباره ایران و برجام

این منبع اسراییلی افزوده: " رابرت مالی در هیچ کجای مصاحبه نمی گوید که هدف جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای است... او در هیچ کجا ایرانیان را به رفتار ناشایست متهم نمی کند ...

نگرانی اسراییل از مصاحبه اخیر "رابرت مالی" درباره ایران و برجام

عصر ایران | مقامات اسراییلی نسبت به مصاحبه جمعه گذشته "رابرت مالی" مسئول امور ایران در وزارت خارجه آمریکا ابراز نگرانی کردند.

 یک مقام اسراییلی که نخواسته نامش فاش شود در این باره به روزنامه اسراییلی "جروزالم پست" گفت با مواضعی که مالی در مصاحبه روز جمعه با شبکه "پی بی اس" اعلام کرد، اسراییل نگران بازگشت مجدد آمریکا به برجام بدون اعمال تغییراتی در این توافق است.

رابرت مالی روز جمعه در مصاحبه ای با شبکه خبری" پی بی اس" آمریکا ضمن تشریح مواضع واشنگتن در قبال ایران، از احتمال لغو تحریم ها علیه ایران و بازگشت دوباره آمریکا به برجام خبر داد.

این دیپلمات آمریکایی گفت:" ما می‌خواهیم ایران به انطباق با توافق بازگردد و همچنین ایالات متحده هم می‌داند که باید به پایبندی بازگردد که آن برداشتن تحریم‌هایی است که با توافقنامه‌ هسته‌ای که ایران و سایر کشورها داشته‌اند، ناسازگار است."

مالی افزود: " ما مجبوریم تحریم‌هایی که با توافق (برجام) مغایرت داشته باشد را برداریم اگر ایران آماده باشد که اقدامات هسته‌ای که در مغایرت با تعهدات برجامی‌اش انجام داده است را معکوس سازد و به ریل سابق بازگرداند."

مقام اسراییلی در گفتگو با جروزالم پست تاکید کرده:" اگر اظهارات مالی سیاست آمریکا باشد ، ما نگران هستیم."

این مقام اسراییلی افزوده مقامات اسراییلی از مصاحبه اخیر رابرت مالی نگران و ناخرسند شده اند زیرا در گذشته دولت بایدن در مورد یک توافق " طولانی تر و قوی تر " صحبت می کرد اما در مصاحبه اخیر رابرت مالی همه چیز منحصر به بازگشت آمریکا به برجام و نه چیز دیگر، شده است.

این منبع اسراییلی افزوده: " رابرت مالی در هیچ کجای مصاحبه  نمی گوید که هدف جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای است... او در هیچ کجا ایرانیان را به رفتار ناشایست متهم نمی کند ... او در هیچ کجای مصاحبه درباره اهمیت مشورت با متحدان آمریکا در منطقه صحبت نکرده است."

این منبع خاطر نشان کرد: محدودیت های فعالیت های هسته ای ایران طی یک دهه آینده از بین می رود... مالى بیش از آنکه به دنبال برخورد با ایران باشد به دنبال ایجاد رابطه متعادل بین آمریکا و ایران از یک موضع برابر است .

او افزود: "او (مالی) مانند سازمان ملل رفتار می کند و می گوید هر دو طرف (ایران و آمریکا) به یکدیگر بی اعتماد هستند."

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه