ارسال به دیگران پرینت

واشنگتن آماده گفتگو با ایران برای تبادل زندانیان است

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست خبری روزانه این وزارتخانه آمادگی واشنگتن برای گفتگو با ایران بر سر موضوعات متنوعی از جمله تبادل زندانیان را ابراز کرد.

واشنگتن آماده گفتگو با ایران برای تبادل زندانیان است

 «جالینا پورتر» معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا شامگاه چهارشنبه (به وقت واشنگتن) در یک نشست خبری گفت که آمریکا برای تبادل زندانیان با ایران آمادگی دارد.

پورتر در پاسخ به پرسش خبرنگار رویترز که نظر او را در مورد اظهارات اخیر «محمدجواد ظریف» وزیر خارجه ایران و موضع تهران در خصوص بازگشت هماهنگ به برجام و همچنین آمادگی ایران برای تبادل زندانیان با آمریکا جویا شده بود، مدعی شد: «بله، البته واشنگتن همواره برای تعامل معنادار، و پیگیری یک دیپلماسی معنادار با ایران آمادگی دارد!»

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه ادعاهای خود افزود: «ما از بازگشت ایران به پای میز مذاکره استقبال می‌کنیم. این یکی از چند موضوعی است که ما تمایل داریم با طرف ایرانی در مورد آن گفتگو کنیم و برای انجام آن آمادگی داریم».

این در حالی است که «جو بایدن» رئیس جمهور کنونی ایالات متحده به رغم وعده‌های انتخاباتی خود مبنی بر بازگشت به برجام و علم به خروج یکجانبه و عهدشکنی آشکار آمریکا در عمل به تعهداتش، همچنان از برداشتن هر گام عملی در این مسیر خودداری کرده و در عوض، بازگشت آمریکا به برجام را مشروط به پایبندی مجدد ایران به تعهدات خود ذیل برجام می‌داند!

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه