ارسال به دیگران پرینت

روسیه | اجازه زورگویی به آمریکا نمی‌دهیم

سخنگوی رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد، هیچ کس اجازه نخواهد داد آمریکا از موضع قدرت با روسیه صحبت کند و این غیرممکن است.

روسیه  |   اجازه زورگویی به آمریکا نمی‌دهیم

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در اظهاراتی درباره احتمال قطع روابط دیپلماتیک با آمریکا گفت، نمی خواهد درمورد سناریوهای افراطی صحبت کند. او با این حال تاکید کرد، هیچ کس اجازه نخواهد داد آمریکا از موضع قدرت با روسیه صحبت کند و این غیرممکن است.

وی افزود: آمریکایی ها آنطور که خودشان می گویند با همه از موضع قدرت صحبت خواهند کرد اما نه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه و نه شخص دیگری از رهبری این کشور به آمریکایی ها و نه به هیچ کس دیگر اجازه نخواهد داد که با مسکو به این شکل صحبت کنند. این ممکن نیست.

وی افزود، روابط دوجانبه روسیه و آمریکا در سایه دولت فعلی این کشور مجددا بررسی خواهد شد و پس از آن مسیر آینده مشخص می شود.

پیش از این نهاد ریاست جمهوری روسیه بابت اظهارات جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا علیه این کشور ابراز تأسف کرده و آن را سلطه جویانه و نسبت به روسیه بیهوده خوانده بود.

پسکوف گفت: اظهارنظرهای هشدارآمیز برای روسیه غیرقابل قبول است. مسکو قبلا اعلام کرده است که به چنین اظهاراتی توجهی نمی‌کند.

پیشتر رئیس جمهوری آمریکا در مصاحبه با شبکه خبری "ای.بی.سی نیوز" گفته بود ولادیمیر پوتین تاوان "مداخله" در انتخابات آمریکا را خواهد پرداخت و اینکه باور داشته که ولادیمیر پوتین "یک قاتل" است.

او این سخنان را در واکنش به گزارش سازمان‌های اطلاعاتی و جاسوسی آمریکا گفت که مدعی شده‌اند پوتین شخصا دستور "مداخله در انتخابات" نوامبر گذشته آمریکا را صادر کرده بود.

سخنگوی کرملین در رابطه با روابط روسیه و آمریکا گفت: از نظر ما مساله مهم در حال حاضر این است که اجازه ندهیم این روابط به پایین ترین سطح برسد، روابط میان دو کشور بسیار آسیب دیده و نیاز است که از طریق گفتگو مجددا احیا شود.

وی ادامه داد: پوتین از گفتگو و حل اختلافات استقبال می کند، این مساله به اقدام دو طرف نیاز دارد. تصمیم گیری توسط یک طرف غیرممکن است. رقص تانگو همیشه به دو نفر نیاز دارد.

پیش از این وزارت خارجه روسیه اعلام کرده بود، طرف آمریکایی با پیشنهاد پوتین برای مذاکره با بایدن در قالب کنفرانس ویدئویی علنی پیرامون مشکلات دوجانبه موافقت نکرد.

منبع : خبر آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه