ارسال به دیگران پرینت

کرملین:

سخنان بایدن بسیار بد بود / ا و به دنبال ترمیم روابط با روسیه نیست

سخنگوی کرملین اظهارات اخیر رئیس‌جمهور آمریکا در باره پوتین را "سخنانی بسیار بد" خواند و گفت که مسکو فکر می‌کند رئیس جمهور آمریکا به دنبال ترمیم روابط نیست.

سخنان بایدن بسیار بد بود / ا و به دنبال ترمیم روابط با روسیه نیست

بایدن در مصاحبه خود گفته بود که روسیه بهای مداخله در انتخابات آمریکا را  می پردازد و در پاسخ به سوالی مبنی براینکه رئیس جمهور روسیه را قاتل می‌داند،‌موافقت کرده بود.

پسکوف، سخنگوی کرملین گفت: نمی‌خواهم اظهارنظری دراین باره داشته باشم. فقط می‌خواهم بگویم این سخنان رئیس جمهور آمریکا بسیار بد بودند. او بطور قطع نمی خواهد روابط دو کشور بهوبد یابد و ما این مساله را در نظر داریم.

از سوی دیگر  یکی از قانونگذاران ارشد روسی امروز (پنجشنبه) گفت، مسکو به دنبال عذرخواهی آمریکا پس از اظهارات جنجالی بایدن در مصاحبه اخیرش و قاتل خواندن پوتین است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، کنستانتین کوساچف، معاون رئیس شورای فدراسیون روسیه گفت، اظهارات جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در مصاحبه اخیرش با شبکه خبری ای.بی.سی نیوز غیرقابل قبول است و باعث بدتر شدن اوضاع و روابط بین دو کشور می‌شود و به هرگونه امیدواری از سوی روسیه درباره تغییر سیاست آمریکا در قبال روسیه در دوران ریاست جمهوری بایدن پایان می‌دهد.

وی ادامه داد: اگر آمریکا بابت این اظهارات عذرخواهی نکند، ممکن است با تلافی از سوی روسیه روبرو شود.

بایدن در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا فکر می‌کند ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه یک "قاتل" است، گفته بود، بله و همچنین گفته بود که پوتین هیچ روحی ندارد و باید بهای مداخله ادعایی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ را بپردازد؛ مساله‌ای که کرملین آن را رد می‌کند.

معاون شورای فدراسیون روسیه همچنین در صفحه فیسبوکش نوشت: من فکر می‌کنم اگر هیچ توضیحی یا عذرخواهی از طرف آمریکایی خواسته نشود، آخرین مورد نخواهد بود. این نوع ارزیابی از دهان یک دولتمرد با چنین درجه‌ای مجاز نیست. این نوع اظهارات تحت هیچ شرایطی قابل قبول نیست.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه