ارسال به دیگران پرینت

روسیه از بازداشت یک شهروند آمریکا به اتهام جاسوسی خبر داد

سرویس امنیت فدرال روسیه (اف اس بی) روز دوشنبه ۱۰ دی اعلام کرده است که یک شهروند آمریکایی را در مسکو به ظن جاسوسی بازداشت کرده است.

روسیه از بازداشت یک شهروند آمریکا به اتهام جاسوسی خبر داد

سرویس امنیت فدرال روسیه گفته است این شهروند آمریکایی در ۲۸ دسامبر (سه روز پیش) بازداشت شده و پروند‌ه‌ای قضایی علیه او گشوده شده است.

در همین زمینه، وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرده است، روسیه ایالات متحده را در خصوص بازداشت این شهروند آمریکایی مطلع کرده است و واشینگتن امیدوار است که به این شهروند آمریکایی اجازه دسترسی به مشاوره کنسولی داده شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفته است: ما درخواست دسترسی به این شهروند بازداشت را مطرح کرده‌ایم و انتظار داریم مقام‌های روسیه امکان چنین دسترسی را فراهم کنند.

بخش انگلیسی خبرگزاری ایتارتاس نیز گزارش داده است، نام شهروند آمریکایی بازداشت شده پل ویلن است. این در حالی است که هنوز منابع رسمی این گزارش را تایید نکرده‌اند.

براساس قوانین روسیه اتهام جاسوسی می‌تواند به صدور حکم زندان۱۰ تا ۲۰ سال منجر شود.

روابط مسکو و واشینگتن به دنبال اقدام روسیه در الحاق شبه جزیره کریمه به خاک خود تیره شده است. آمریکا و کشورهای غربی در حمایت از حق تمامیت ارضی اوکراین تحریم‌هایی علیه روسیه و مقام‌های این کشور اعمال کردند.

این در حالی است که ماریا بوتینا، شهروند روسیه روز پنجشنبه ۲۲ آذر در دادگاهی در واشینگتن اتهام «توطئه علیه دولت آمریکا و مامور دولت خارجی ثبت نام نکرده» را پذیرفت.

ماریا بوتینا ، فارغ التحصیل کارشناسی ارشد «آمریکن یونیورسیتی» در واشینگتن و از حامیان حقوق مالکیت اسلحه، اتهام توطئه به عنوان یک عامل خارجی (روسیه) را پذیرفت.

طبق این گزارش، خانم بوتینا نخستین شهروند روس خواهد بود که در پرونده دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۶دادگاه برای او رای صادر می‌کند.

 

منبع : فردا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه