ارسال به دیگران پرینت

خانواده هوآوی

3 دلیلی که شما را برای پیوستن به خانواده محصولات هوآوی ترغیب می‌کند

خانواده هوآوی

 

امنیت، ارتباط فراگیر و کاربردی بودن سه خصوصیتی هستند که به عنوان شاخصه اصلی در تمامی محصولات هوآوی دیده می‌شوند. خصوصیاتی که داشتن آنها به نوعی در استراتژی هوآوی تعریف شده و جز اهداف اصلی این شرکت است.

 

امروزه کاربران گجت‌های دیجیتال، نیازمندی‌های جدیدی پیدا کرده که برندهای مختلف فقط با ایجاد یک اکوسیستم مستقل و ارائه خدمات نوین امکان پاسخ‌گویی به آنها را دارند. کاربر سال 2020 حالا برای ورزش‌کردن، فیلم‌دیدن، کارکردن، شنیدن موسیقی و دیگر فعالیت‌ها، یک گجت مخصوص دارد که به صورت تخصصی برای آن فعالیت، طراحی شده است.

قاعدتا وجود یک هارمونی و هماهنگی ایده‌آل در تمام این دستگاه‌ها، می‌تواند تجربه کاربری را بسیار بهتر کند. 

شرکت هوآوی با داشتن سه خصوصیت اصلی در خانواده محصولات خود، یکی از بهترین انتخاب‌ها برای کاربران مدرن کنونی است. در ادامه با این سه خصوصیت بیشتر آشنا می‌شویم.

 

امنیت

امنیت در محصولات هوآوی در دو لایه مختلف تعریف می‌شود. امنیت سخت‌افزاری و امنیت نرم‌افزاری و شبکه. بد نیست تا با ذکر مثال هر کدام از این بخش‌ها را توضیح دهیم. امنیت سخت‌افزاری عبارت است از استفاده از قطعات و ادواتی خاص که توانایی حفظ امنیت بیشتر کاربر را داشته باشند. 

برای مثال دوربین‌های لپ‌تاپ‌های هوآوی از جمله سری هوآوی Matebook 13 و  Matebook D15به شکلی طراحی شد‌ه‌اند تا در مواقعی که از آنها استفاده نمی‌شود در داخل بدنه قرار گرفته و امکان هر گونه سواستفاده احتمالی را از بین ببرند یا مثلا دوربین در گوشی‌های پرچم‌دار هوآوی امکان تشخیص نگاه افراد دیگر به غیر از صاحب گوشی را داشته و در صورت بروز چنین حالتی، اعلان‌های مهم فرد از جمله اطلاعات مالی او را نمایش نخواهد داد.

امنیت نرم‌افزاری و اینترنتی مبحث بسیار مهمی است که هوآوی به واسطه داشتن اکوسیستم نرم‌افزاری اختصاصی و تعداد زیادی اپلیکیشن، آن را به صورت جدی دنبال کرده است. برای مثال دستگاه‌های هوآوی اطلاعات اضافی همراه در عکس‌ها که به همراه عکس ارسال می‌شوند را قبل از ارسال پاک کرده تا از پخش اطلاعات مهمی مانند صاحب عکس، موقعیت جغرافیایی و تاریخ گرفته شدن عکس جلوگیری کند. 

موضوع دسترسی برنامه‌های مختلف به امکانات گوشی مانند دوربین، مخاطبین و مکان‌یاب نیز از موارد مهم مورد توجه کاربران است. هوآوی در این بخش نیز با امکان انتخاب حالت استفاده از یک قابلیت فقط در زمان باز بودن برنامه تا حد زیادی به امنیت کاربران افزوده است. حالا برنامه‌ای که شما شاید فقط ماهی یک بار از آن استفاده کنید اجازه دسترسی مدام به قابلیت‌های اساسی گوشی شما مانند مکان‌یاب را نخواهد داشت.

امکان ذخیره فایل‌های حساس در بخشی خاص از دستگاه‌های هوآوی نیز مهیا شده که درست مانند یک گاو صندوق فقط با رمز عبوری که در اختیار شما است امکان باز کردن آن وجود دارد. برای این گاو صندوق نرم‌افزاری امکان قرار دادن قفل اثرانگشت و تشخیص چهره نیز وجود دارد تا هرچه بیشتر از امنیت فایل‌های خود مطمئن شوید.

 

ارتباط فراگیر

ارتباط فراگیر، موثر و آسان یکی از پایه‌های استراتژی بلندمدت هوآوی موسوم به 1+8+N است که در دو سطح نمود پیدا می‌کند. یکی در سطح دستگاه‌های خانواده هوآوی که به کمک زیر ساخت اختصاصی Huawei Share امکان ارتباط تعداد زیادی از محصولات هوآوی با یکدیگر را مهیا کرده است. 

اگر در میان نوشتن بخش مهمی از یک مقاله، عکسی از گوشی خود را لازم داشته باشید، دیگر نیازی به پیدا کردن کابل و اتصال سخت‌افزاری گوشی به لپ‌تاپ یا استفاده از شبکه‌های اجتماعی و دردسر دانلود و آپلود و کم شدن کیفیت عکس را نخواهید داشت. فقط کافی است گوشی خود را به لپ‌تاپ نزدیک کنید تا این دو دستگاه به هم متصل شده و امکان دسترسی مستقیم به فایل‌های گوشی، دیدن صفحه‌نمایش آن و استفاده از قابلیت‌های آن مانند دوربین فراهم شود.

در سطحی بالاتر، این شرکت برای ارتباط آسان و ایمن خانواده محصولات هوآوی با دستگاه‌های دیگر، اینترنت و جهان نیز تمهیداتی را اندیشیده است. هوآوی جدا از اینکه یکی از شرکت‌های برتر حوزه گوشی همراه است در زمینه شبکه اینترنت همراه نسل ۴ و ۵ و اینترنت ADSL نیز توانایی بالایی دارد و به کمک همین برتری امکان ارتباط ایمن و پرسرعت محصولات خود را با اینترنت فراهم کرده است. 

 

کاربردی بودن

یکی از مفاهیم پایه‌ای در طراحی و ساخت محصولات شرکت هوآوی کاربردی بودن آنها است. برای مثال اگر محصولی برای نمایش فیلم طراحی شود، سعی می‌شود تا صفحه‌نمایش آن به صورت یکپارچه، بدون بریدگی و حاشیه باشد و با امکان ارائه تصویر با کیفیت، لذت تماشای یک فیلم را چند برابر کند.

در بخش نرم‌افزاری یکی از قابلیت‌های فوق کاربردی رابط کاربری EMUI هوآوی، امکان استفاده از پنجره شناور است. در این قابلیت شما بدون نیاز به خارج شدن از برنامه‌ای که در حال کار با آن هستید، می‌توانید برنامه دیگری را در یک پنجره شناور باز کرده، با آن کار کنید و با بستن آن دوباره به برنامه قبلی برگشته و کار خود را ادامه دهید. امکان استفاده از دو پنجره و دو برنامه مختلف در کنار یکدیگر و استفاده همزمان از هر دو نیز وجود دارد که یک قابلیت کاربردی دیگر از رابط کاربری هوآوی است.

در زمینه کنترل نیز برای هر محصول هوآوی بهترین شیوه کنترل در نظر گرفته شده‌است. برای مثال در گوشی‌های رده بالای هوآوی امکان کنترل دستگاه بدون تماس با آن و فقط توسط حالات دست و فرمان دادن تصویری وجود دارد. امکانی که مثلا در هنگام رانندگی یه مزیت به حساب می‌آید.

حتی می‌توان به کنترل نوآورانه هندزفری‌های هوآوی هم اشاره کرد که امکان پخش و توقف موسیقی، کم و زیاد کردن صدای آن و حتی تغییر در تنظیمات هندزفری را فقط با تماس انگشت به بخش‌های مختلف هندزفری مهیا می‌کند. این قابلیت به شما اجازه می‌دهد بدون نیاز به خارج کردن گوشی از جیب یا کیف هندزفری خود را کنترل کنید.

مواردی که در بالا آمده تنها بخشی از خصوصیات محصولات خانواده هوآوی است و مسلما برای تجربه تمامی قابلیت‌های این دستگاه‌های خوش‌ساخت باید آنها را داشته باشید. اتفاقی که با توجه به موارد مطرح شده توصیه نیز می‌شود.

 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه