ارسال به دیگران پرینت

برنامه‌ای برای چالوس‌گردی در یک روز میان هفته

بسیاری از ما خاطرات جاده شمال و چالوس را با خانواده و دوستان مرور می‌کنیم. خاطرات مه، باران، جگرکی‌های سیاه‌بیشه و عطر شرجی که از ابتدای مرزن‌آباد ما را لبریز از شور می‌کند.

برنامه‌ای برای چالوس‌گردی در یک روز میان هفته

برنامه‌ای برای چالوس‌گردی در یک روز میان هفته

 

 

بسیاری از ما خاطرات جاده شمال و چالوس را با خانواده و دوستان مرور می‌کنیم. خاطرات مه، باران، جگرکی‌های سیاه‌بیشه و عطر شرجی که از ابتدای مرزن‌آباد ما را لبریز از شور می‌کند. اکنون که چالوس با اتوبان جدید تهران شمال بسیار نزدیک‌تر از سابق شده، می‌توانیم حتی سفری یک روزه در میانه هفته به چالوس داشته باشیم. برنامه‌ریزی برای سفر یکی از جذاب‌ترین فعالیت‌هایی است که هر یک از ما می‌توانیم انجام دهیم. حتی اگر این سفر یک روزه، به چالوس باشد. برای اطلاعات بیشتر درباره سکونت و اجارهٔ ویلا می‌توانید اینجا کلیک کنید.

پارک جنگلی فین؛ چادر زدن در جنگل

این روزها علاقه‌مندان به سفرهای کمپی رو به افزایش هستند. اگر برنامه‌ای برای گذراندن یک روز در چالوس دارید، جنگل فین انتخاب خوبی است. این پارک جنگلی در جنوب شهر چالوس و در ۶ کیلومتری محور اصلی جاده چالوس-کرج، بعد از پلیس‌ راه چالوس قرار گرفته است. این پارک امکان نصب چادر را به علاقه‌مندان کمپ کردن در طبیعت می‌دهد. همچنین رستوران، مغازه و امکاناتی نظیر آن را هم دارد. جایگاه بازی کودکان هم موقعیتی را برای پارک جنگلی فین فراهم کرده که مقصدی مناسب برای خانواده‌های دارای فرزند باشد.

رستوران‌های جاده چالوس

رستوران‌های جاده چالوس آنقدر باکیفیت هستند که بخواهیم گاهی هم به هوای خوردن یک وعدهٔ غذا، دل به جاده بزنیم. در قسمت‌های کوهستانی سیاه‌بیشه نیز رستوران‌هایی قرار دارند که گوشت تازه، جگر، دل و قلوه را پیش چشم شما کباب می‌کنند. با این وصف می‌توانید غذا را در فضای باصفایی نوش جان کنید.

شمال است و دریا!

اگر از علاقه‌مندان آبی بی‌کران دریا هستید، غروب دریا را از دست ندهید. کمی پیش از غروب خود را به دریا برسانید. به موسیقی دل‌انگیز دریا گوش بدهید. پس از صرف ساعتی، با حال خوش از دریا خداحافظی کنید.

تله‌کابین نمک‌آبرود 

چالوس در نزدیکی نمک‌آبرود قرار گرفته است. اگر دوست دارید در دل جنگل سفری کوتاه را تجربه کنید، از امکانات نمک‌آبرود استفاده کنید. علاوه بر تله‌کابین، شما می‌توانید بازی‌هایی را در مجموعه نمک‌آبرود تجربه کرده و لذت ببرید.

گشت‌وگذار در بازار چالوس 

یکی از زیباترین بازارهای محلی در شهر چالوس قرار گرفته است. بازاری از ماهی‌های روز، انواع سبزی و میوه‌های تازه. برای بسیاری از افراد بازدید یک ساعته از بازار چالوس، حس‌وحال نابی را به همراه می‌آورد.

 

۲۰۲۰۱۲۳۱_۱۰۱۵۵۷

 

رفتن به خانه‌های بومی 

اگر علاقمند به سکونت موقتی در خانه‌های بومی هستید، فرصت خوبی است. با سرچی گذرا در اینترنت، می‌توانید یک خانهٔ بومی را انتخاب و رزرو کنید. برخی از خانه‌های بومی امکاناتی مانند غذاهای محلی،‌ سماور و کرسی دارند که در فصل سرد سال یک مزیت محسوب می‌شوند. بهتر است غذای دلخواهتان را از قبل سفارش دهید؛ زیرا خانه‌های بومی مانند رستوران‌ها همواره غذای آماده ندارند. تجربه خوشایند زندگی چند ساعته در دل زیستگاه واقعی مردم چالوس، ارزش برنامه‌ریزی و اندکی سختی را دارد. اگر به دنبال آرامش و دوری از زندگی شهری، حتی در حد چند ساعت هستید، خانه‌های بومی را امتحان کنید.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه