ارسال به دیگران پرینت

دانشمندان| علائم کرونا را با رژیم غذایی سالم و خواب کافی کاهش دهید

آمار قربانیان کرونا در جهان مایه نگرانی مقامات بهداشتی است. با این حال، غالب افراد مبتلا به کووید ۱۹ علائم ملایم بیماری را از خود بروز می‌دهند. از این رو توجه به این بیماران ضروری است.

دانشمندان| علائم کرونا را با رژیم غذایی سالم و خواب کافی کاهش دهید

مدیر بخش درمان بیمارستان مموریال کانتی گفت: داشتن رژیم غذایی سالم، خواب کافی و توجه ویژه به نکات سلامتی که پزشکان می‌گویند، می‌تواند راهکاری موثر برای تسکین دادن علائم بلند مدت کرونای ملایم باشد. همچنین این افراد باید از جنبه روانی مورد حمایت قرار گیرند.

متخصصان آمریکایی می‌گویند: ۹۵ درصد افراد به کرونای خفیف مبتلا می‌شوند و طی ۷ تا ۱۰ روز پس از ابتلا بهبود می‌یابند و می‌توانند به محیط کار باز گردند. با این حال، افرادی که دارای بیماری‌های زمینه‌ای و یا ضعف بدنی هستند ممکن است علائم بیماری را برای مدت بیشتری با خود به همراه داشته باشند.

آمار قربانیان کرونا در جهان مایه نگرانی مقامات بهداشتی است. با این حال، غالب افراد مبتلا به کووید ۱۹ علائم ملایم بیماری را از خود بروز می‌دهند. از این رو توجه به این بیماران ضروری است.

او افزود: داشتن رژیم غذایی سالم، خواب کافی و توجه ویژه به نکات سلامتی که پزشکان می‌گویند، می‌تواند راهکاری موثر برای تسکین دادن علائم بلند مدت کرونای ملایم باشد. همچنین این افراد باید از جنبه روانی مورد حمایت قرار گیرند.

دکتر برایان مِک، مدیر بخش درمان بیمارستان مموریال کانتی در این باره می‌گوید: ما شاهد بیمارانی هستیم که پس از ابتلا به کرونای خفیف، علائم بیماری را برای مدت طولانی‌تر و بیش از ۱۰ تا ۱۴ روز از خود بروز می‌دهند. علائم رایج کرونای خفیف شامل سرفه خشک، خستگی ملایم، ضعف، درد ملایم مفاصل و قفسه سینه، و از دست دادن حس بویایی و چشایی است. این علائم ممکن است برای هفته‌ها و حتی ماه‌ها در این بیماران پس از بهبودی مشاهده شود.
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه