ارسال به دیگران پرینت

هواشناسی: پاییز امسال باران کمتری می بارد

این مقام مسئول در سازمان هواشناسی در خصوص هوای تهران در روزهای پایانی هفته جاری خاطرنشان کرد: انتظار می رود از فردا بعد از ظهر وزش باد در تهران آغاز شود و این امر سبب می شود تا هوای تهران به سمت پاکی پیش رود.

هواشناسی: پاییز امسال باران کمتری می بارد

 صادق ضیائیان در خصوص هوای تهران در روزهای پایانی هفته جاری گفت: انتظار می رود از فردا بعد از ظهر وزش باد در تهران آغاز شود و این امر سبب می شود تا هوای تهران به سمت پاکی پیش رود.

او گفت: دوشنبه صبح همچنان آلودگی هوا وجود دارد. دوشنبه هوای تهران پایدار است اما به علت اینکه روز سه شنبه تعطیل است و تولید آلاینده ها کمتر خواهد بود، انتظار نمی رود که سه شنبه و چهارشنبه با آلودگی زیادی مواجه شویم.

 این مقام مسئول در سازمان هواشناسی گفت: در مجموع فصل پاییز 99 نسبت به بلندمدت کم بارش تر خواهد بود. این کاهش به قدری است که بارش ها نسبت به سال گذشته نیز کم تر خواهد بود.

ورود سامانه جوی به کشور به زودی

صادق ضیائیان، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در این خصوص به خبرنگار اجتماعی برنا گفت: موانعی که در چند وقت اخیر بر روی جو کشور وجود داشت و مانع ورود سامانه جوی به کشور می شد در حال برطرف شدن است.

او افزود: با برطرف شدن موانع جوی امید است به زودی بارش ها در کشورمان شروع شود. پیش بینی ما این است که در مجموع فصل پاییز 99 نسبت به بلندمدت کم بارش تر خواهد بود. این کاهش به قدری است که بارش ها نسبت به سال گذشته نیز کم تر باشد.

 

بارش ها تا حدودی در برخی نقاط بیش از وضعیت نرمال است

ضیائیان ادامه داد: در برخی نقاط ممکن است بارش ها تا حدودی بیش از وضعیت نرمال باشد. از نظر دمایی نیز پیش بینی نرمالی برای ماه های آینده تا پایان سال داریم. نرمال به این معنا است که میانگین آنچه در بلندمدت رقم خورده است باز هم تکرار خواهد شد. زمستان نرمالی که امسال خواهیم داشت به این معنا است که بارش ها همچون سال های گذشته رقم می خورد.

او افزود: ما زمستانی با تمام شاخص های زمستانی در پیش داریم. ما از امروز نمی توانیم پیش بینی سیلاب داشته باشیم. اصولا 3 روز قبل از وقوع سیل می توان در خصوص آن هشدار داد و آن را پیش بینی کرد. انتظار می رود نوار شمالی کشور امسال بارش های بیشتری در فصل زمستان داشته باشند.

هوای تهران گرم‌تر می‌شود

این مقام مسئول در سازمان هواشناسی خاطرنشان کرد: پیش بینی های فصلی به گونه ای است که که ممکن است تغییرات زیادی داشته باشد و دقت آن ها کم تر است. طبیعتا هر چه بازه زمانی پیش بینی بیشتر باشد، دقت آن نیز پایین خواهد آمد. در فصل زمستان پیش بینی ما این است که اغلب استان های کشور بارش طبیعی داشته باشند.

 

 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه