ارسال به دیگران پرینت

پشت پرده حذف عکس زنان از سنگ قبر آرامگاه رویان در مازندران+ عکس

از نگاه این افراد اگر قرار داشتن تصویر با حجاب کامل بانوان درگذشته روی سنگ مزار رفتاری خلاف شرع و عرف است باید در همه آرامگاه‌های کشور رعایت شود، نه این که فقط در یک آرامگاه و صرفا بنا بر سلیقه هیأت امنا و بدون توجه به استفتائات موجود انجام شود.

پشت پرده حذف عکس زنان از سنگ قبر آرامگاه رویان در مازندران+ عکس

شهروندان معترض به این اقدام معتقدند که این اقدام نوعی تخریب اموال محسوب می‌شود و از سوی دیگر جریحه‌دار کردن احساسات مردم را به دنبال دارد. از نگاه این افراد اگر قرار داشتن تصویر با حجاب کامل بانوان درگذشته روی سنگ مزار رفتاری خلاف شرع و عرف است باید در همه آرامگاه‌های کشور رعایت شود، نه این که فقط در یک آرامگاه و صرفا بنا بر سلیقه هیأت امنا و بدون توجه به استفتائات موجود انجام شود. اعضای هیأت امنای آرامگاه رویان در جلسه روز دوشنبه احتمالا دلایل خود برای اجرای این اقدام را مطرح خواهند کرد و پس از آن تصمیم نهایی برای این موضوع اتخاذ خواهد شد. ضمن این که بروز این چالش‌های سلیقه‌ای در آرامگاه‌ها و همچنین مسائلی مانند تفاوت‌های ظاهری از نظر طراحی و اجرا در سنگ مزارها جای خالی تعیین اساسنامه و طرح مستقل و مناسب برای تدفین در آرامگاه‌ها، به ویژه آرامگاه‌های شهرهای کوچک و روستاها را نیز نمایان می‌کند.

پوشاندن تصویر بانوان از روی سنگ قبرهای آرامگاه شهر رویان در استان مازندران به صورت خودسرانه و بدون اطلاع دادن به خانواده‌های این درگذشتگان سبب نارضایتی و انتقادهای تعدادی از شهروندان این شهر شده است.

عصر پنجشنبه گذشته که تعدادی از شهروندان رویان برای زیارت اهل قبور و فاتحه‌خوانی بر مزار درگذشتگان خود به آرامگاه این شهر رفتند، با سنگ قبرهای مخدوش شده‌ای مواجه شدند که تصویر روی آن با رنگ پوشانده شده و مشخص نبود چه فرد یا افرادی اقدام به حذف تصویر از روی آن‌ها کرده بودند. این اتفاق فقط در مورد سنگ قبرهایی دیده شد که تصویر صورت بانوان درگذشته روی آن‌ها حکاکی شده بود.

رئیس شورای اسلامی شهر رویان از پیگیری برای برگزاری جلسه‌ای با اعضای هیأت امنا به منظور بررسی این موضوع خبر می‌دهد و می‌گوید: ما هم در جریان این تصمیم نبودیم و در فضای مجازی از این موضوع با خبر شدیم. پس از اعتراض برخی شهروندان و مطرح شدن این موضوع در فضای مجازی، امروز صبح شهرداری رویان در نامه‌ای رسمی به هیأت امنای آرامگاه رویان خواهان توضیح درباره این تصمیم شد که قرار است دوشنبه این جلسه برگزار شود.

کامبخش سالاریان اظهار می‌کند: ما هم معتقدیم که این اتفاق نباید می‌افتاد و اگر هم هیات امنا با ارائه دلایل شرعی و قانونی تصمیم به انجام آن گرفته بود، باید ابتدا با خانواده‌های درگذشتگان جلسه برگزار می‌کرد و پس از بیان دلایل و توجیه و اقناع آنان اقدام به پوشاندن تصویر می‌کرد. ضمن این که اگر قرار دادن تصویر بانوان روی سنگ قبر مشکلی دارد از ابتدا نباید اجازه این کار داده می‌شد، نه این که مدت‌ها پس نصب سنگ قبر روی مزارها، بدون اطلاع قبلی این کار انجام شود.

 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه