ارسال به دیگران پرینت

​خانم ها کمتر از آقایان کرونا می گیرند!

او تأکید کرد: در مجموع خانم ها به واسطه حس مادری که در وجودشان است، هم در بحث خودمراقبتی و هم مراقبت از دیگران و اعضای خانواده بهتر تر از آقایان هستند.

​خانم ها کمتر از آقایان کرونا می گیرند!

دکتر مهرنازبانو اشرف گنجویی با اشاره به  اینک طبق آمارها میزان ابتلا و مرگ و میر مردان در اثر ابتلا به کرونا نسبت به آقایان بیشتر بوده است، اظهار داشت: عوامل مختلفی در این رابطه دخیل است، یکی اینکه به لحاظ سیستم ژنتیکی، ایمنی و مقاومت ها در خانم ها بالاتر است و حتی در نوزادان هم می بینیم که نوزاد دختر تاب و تحملش در برابر استرس ها بیشتر از پسران است حتی تلفات ما در نوزادان پسر بیشتر از دختران است.

او تأکید کرد: در مجموع خانم ها به واسطه حس مادری که در وجودشان است، هم در بحث خودمراقبتی و هم مراقبت از دیگران و اعضای خانواده بهتر تر از آقایان هستند. همچنین خانم ها حس مسئولیت پذیری بیشتری از آقایان دارند و حتی در بیماران خودم می بینم که خانم ها در خصوص تغذیه، خواب و استفاده از دارو دقیق تر به توصیه های ما گوش می دهند و بیشتر رعایت می کنند.

وی ادامه داد: فعالیت های اجتماعی مردان بیرون منزل و استفاده از وسایل نقلیه عمومی در  مردان بیشتر از زنان است، بنابراین در خطر بیشتر ابتلا هستند از طرفی مصرف سیگار هم در مردان بیشتر است که خطر ابتلا را بالا می برد.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه