ارسال به دیگران پرینت

چرا نباید از ماسک به مدت طولانی استفاده کرد؟ | استرس کلید کاهش ایمنی بدن

یک متخصص عفونی بر این باور است که زمانی که ماسک مرطوب شده یا آلودگی واضحی و یا ترشحات بر روی آن ایجاد شد، لازم است تعویض شود.

چرا نباید از ماسک به مدت طولانی استفاده کرد؟ | استرس  کلید کاهش ایمنی بدن

مسعودرضا موحد دانش با بیان اینکه افرادی که بیمار هستند، بهتر است از ماسک بدون فیلتر و معمولی استفاده کنند، گفت: ماسک‌ها انواع مختلفی از جمله ماسک‌های جراحی، معمولی یا فیلتردار هستند که ماسک‌های فیلتردار فقط ویژه پزشکان برای ویزیت است.

معاون درمان تامین اجتماعی افزود:شایعه‌ای وجود دارد مبنی بر اینکه استفاده طولانی‌مدت از ماسک باعث ایجاد عفونت دهان می‌شود که این تنها یک شایعه بوده و واقعیت ندارد.

وی ادامه داد: ماسک‌های معمولی در صورت عدم آلودگی ۴ تا ۵ ساعت قابلیت استفاده دارند.
 

موحد دانش با اشاره به علائم بیماری در افراد عنوان کرد: در افراد مختلف علائم بیماری متفاوت است و این امر به عواملی چون طیف سنی، داشتن بیماری‌های زمینه‌ای و میزان ویروس ورودی به بدن بستگی دارد.

این متخصص بیماری های عفونی با اشاره به اینکه در جوانان این بیماری با نشانه‌های متفاوت بروز می‌کند، عنوان کرد: این بیماری در افراد جوان خفیف‌تر و در افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند، شدیدتر است.

به گفته وی تشخیص زودرس این بیماری نیز در سیر درمان اثرگذار است و در روند درمان مصرف مایعات و استراحت نقش مهمی دارد.

موحد دانش تاکید کرد: بدون شک استرس و اضطراب باعث کاهش ایمنی بدن می‌شود به طوری که گاهی ترس از بستری شدن در بیمارستان و استرس قرار گرفتن در آن فضا، باعث تشخیص دیرهنگام و طولانی شدن درمان می‌شود.

به گفته این متخصص عفونی، استراحت در خانه و استفاده از ماسک، خطر ابتلا به بیماری کرونا را کاهش می‌دهد و باید مردم توجه لازم را به این موضوع داشته باشند.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه