ارسال به دیگران پرینت

در حرم مطهر رضوی آیین احیای دومین شب قدر برگزار شد

آیین احیای دومین شب قدر و مراسم سوگواری شب شهادت امیر مومنان علی (ع) نیمه شب پنجشنبه در حرم مطهر رضوی بدون حضور زائران و مجاوران برگزار و به صورت مستقیم از شبکه‌های صدا و سیما پخش شد.

 در حرم مطهر رضوی آیین احیای دومین شب قدر برگزار شد

در این آیین ابتدا دعای جوشن کبیر توسط ذاکر اهل بیت عصمت و طهارت (ع) قرائت شد و مراسم با مداحی در خصوص فضایل حضرت امام علی (ع) و مرثیه سرایی برای شهادت نخستین امام شیعیان ادامه یافت. 

در ادامه یکی از اساتید حوزه و دانشگاه به تشریح فضیلت‌های دعا و نیایش در شب قدر پرداخت و گفت: شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان که مصادف با شب قدر و شهادت امام علی (ع) است، شبی است که شیطان دستش از انسان کوتاه می‌شود، شبی که لیله المبارکه و هنگامه نزول فرشتگان و قرآن است.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر ناصر رفیعی افزود: همه چیز در عالم در حال تغییر است و انسانها نیز ناگزیر به تغییر هستند و نمی‌توانند ثابت باشند و در چندین آیه از قرآن کریم به این تغییر و تحول اشاره شده است.

وی ادامه داد: تا انسانها تغییر نکنند هیچ چیز در جامعه تغییر نخواهد کرد، انقلاب اسلامی هم یک تغییر اجتماعی بود اما وقتی به سرانجام رسید که تغییر در درون جوانان به وجود آمده بود لذا باید از درون تغییر کرد تا جامعه متحول شود.

این استاد حوزه و دانشگاه با استناد به فرمایش حضرت امام سجاد(ع) مبنی بر این که چه گناهانی نعمتها را تغییر می‌دهند افزود: طبق فرمایش ایشان ظلم به مردم، ترک انجام کار خیر ، ترک امر به معروف و نهی از منکر، کفران نعمت و ترک شکرگذاری نعمتها را تغییر می‌دهد.

 رفیعی با تاکید بر لزوم تغییر انسانها گفت: شب قدر، هنگامه آغاز تحول در درون انسان است و استغفار تنها در لفظ میسر نمی‌شود بلکه باید انسان از درون تغییر کند.

وی اضافه کرد: لازمه ایجاد تغییر در درون، باور داشتن به تغییر، ارزیابی عملکرد خود در گذشته، جبران کردن و بهره گیری از فرصتهای ویژه در زندگی است.

روضه‌خوانی و آیین قرآن بر سر گذاشتن پایان بخش مراسم احیای شب دوم قدر در حرم مطهر رضوی بود.

منبع : ایرنا
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه