ارسال به دیگران پرینت

سوریه هم طرح معامله قرن را محکوم کرد

وزارت خارجه سوریه روز چهارشنبه با محکومیت شدید طرح سازش «معامله قرن»، بر موضع ثابت دمشق در حمایت از مبارزه عادلانه مردم فلسطین برای بازپس گیری حقوق مشروع شان تاکید کرد.

سوریه هم طرح معامله قرن را محکوم کرد

یک مقام مسئول در وزارت خارجه سوریه اعلام کرد: جمهوری عربی سوریه طرح موسوم به معامله قرن را که چیزی جز تسلیم شدن در برابر اشغالگران غاصب اسرائیلی نیست، به شدت محکوم می کند و مخالف آن است. 

به گفته این مسئول سوری، این طرح نیز در چارچوب تلاش های مستمر همه دولت های پیشین وکنونی آمریکا و رژیم صهیونیستی برای نابود مسئله فلسطین و نادیده گرفتن قطعنامه های بین المللی مربوط به درگیری عربی-اسرائیلی ارائه شده است.

وی افزود: طرح اخیر آمریکا بار دیگر ائتلاف و رابطه تنگاتنگ میان آمریکا و رژیم صهیونیستی در خصوص دشمنی دیرینه و پایدارشان با امت عربی و مسائل آن نشان داد. سیاست آمریکا در منطقه در نهایت در راستای خدمت به اسرائیل و نقشه های توسعه طلبانه اش و علیه حقوق و منافع کشورهای عربی است.

این منبع مسئول در وزارت خارجه سوریه گفت: سوریه از جامعه جهانی می خواهد این بی احترامی و بی توجهی آمریکا به قوانین بین المللی را محکوم و بر قطعنامه های خود از جمله پایان اشغالگری اسرائیل در اراضی عربی و فلسطینی و بازپس گیری حقوق مشروع مردم فلسطین تاکید کند. حق بازگشت آوارگان فلسطینی و تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس مهمترین این حقوق هستند. 

به گفته این منبع، سوریه بار دیگر بر اهمیت موضع گیری موثر کشورهای عربی در رویارویی با نادیده گرفتن عمدی و آشکار حقوق مردم فلسطین از سوی آمریکا و رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

وی گفت که سوریه بار دیگر بر موضع ثابت خود در حمایت از مبارزه عادلانه مردم فلسطین برای بازپس گیری حقوق مشروع فللسطین تاکید می کند.

«دونالد ترامپ» روز سه‌شنبه به وقت محلی همراه با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کاخ سفید حاضر شد و طرح سازش خود موسوم به معامله قرن را اعلام کرد.

وی اعلام کرد که شهر قدس پایتخت یکپارچه رژیم صهیونیستی باقی می‌ماند.

این طرح که با مخالفت گسترده عموم مردم و گروه های فلسطینی روبه رو شده است، خواستار چشم‌ پوشی پناهندگان فلسطینی ساکن کشورهای عربی به ویژه لبنان از حق بازگشت به سرزمین خود است؛ طرحی که برخلاف مفاد قطعنامه ۱۹۴ شورای امنیت سازمان ملل است

 

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه