ارسال به دیگران پرینت

شرط آمریکا برای حمایت از الحاق کرانه باختری به اراضی اشغالی

دولت دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا به رژیم صهیونیستی اعلام کرد تا زمانی که این رژیم با مذاکره بر سر تشکیل یک دولت فلسطینی و حمایت از طرح معامله قرن موافقت نکند، واشنگتن از الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به سرزمین‌های تحت اشغال اسرائیل حمایت نخواهد کرد.

شرط آمریکا برای حمایت از الحاق کرانه باختری به اراضی اشغالی

به گزارش بامداد جمعه تارنمای آکسیوس، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی اصرار دارد بخش‌هایی از کرانه باختری را ضمیمه کند اما کاخ سفید از وی می‌خواهد تا زمانی که طرح گسترده‌تر آمریکا را نپذیرفته است، چنین اقدامی نکند.

یک مقام ارشد آمریکایی به آکسیوس گفت که هر گونه الحاق کرانه باختری باید «در چارچوب پیشنهاد تشکیل دولت فلسطینی و بر مبنای شرایط خاص، مباحث سرزمینی و حمایت اقتصادی» باشد.

این مقام افزود: ما آماده‌ایم اقدامات اسرائیل برای بسط حاکمیت آن به بخش‌هایی از کرانه باختری را بپذیریم اما به شرط آنکه دولت اسرائیل با مذاکره با فلسطینی‌ها بر اساس چشم‌اندازی که دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا تعیین کرده است، موافقت کند.

مقام‌های صهیونیستی و آمریکایی می‌گویند این پیام از کانال‌های مختلف به نتانیاهو و مشاورانش منتقل شده است.

بسیاری از بازیگران بین‌المللی نسبت به اقدامات رژیم صهیونیستی ابراز نگرانی کرده‌اند. گروهی از ۱۲ سفیر اروپایی به رهبری انگلیس روز پنجشنبه رسما به این اقدامات اعتراض کردند.

سفرای انگلیس، بلژیک، فرانسه، آلمان ایرلند، ایتالیا، هلند، اسپانیا، سوئد، فنلاند، دانمارک و اتحادیه اروپا تاکید کردند که الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری باعث بی‌ثبات شدن منطقه می‌شود و به موقعیت رژیم صهیونیستی در جامعه جهانی لطمه می‌زند.

طرح صلح ترامپ که به معامله قرن معروف شده چند ماه پیش منتشر و موجب خشم فلسطینیان و رد آن از سوی قاطبه جامعه بین‌المللی شد. در این طرح رژیم صهیونیستی مجاز می‌شود تا شهرک‌های کرانه باختری و منطقه راهبردی دره اردن را به خاک خود منضم کند.

فلسطینیان دولت ترامپ را حامی رژیم صهیونیستی دانسته و از مذاکره با آن خودداری می‌کنند. محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطینی چهارشنبه هفته پیش (سوم اردیبهشت) تهدید کرده بود که اگر تل‌آویو برنامه تصاحب سرزمین‌های کرانه باختری را ادامه دهد، تمامی توافق‌ها با اسرائیل و آمریکا را لغو می‌کند.

 

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه