ارسال به دیگران پرینت

وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

آغاز ساخت ۱۳۰۰۰ هزار واحد مسکونی برای کارکنان آموزش و پرورش

تهران - وزیر راه و شهرسازی گفت که در طرح اقدام ملی مسکن اکنون در سراسر کشور با آماده سازی زمین، احداث ۲۳۰ هزار واحد مسکونی در حال انجام است.

آغاز ساخت ۱۳۰۰۰ هزار واحد مسکونی برای کارکنان آموزش و پرورش

محمد اسلامی افزود:در برخی از مناطق عمران و آماده سازی زمین در حال انجام بوده و به عنوان نمونه این واحدهای در حال انجام از پرند و پردیس تا چابهار، متنوع است.

وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه ۱۲ تا ۱۵ سال؛ دوره بازگشت تسهیلات واحدهای اقدام ملی مسکن است ، ادامه داد: تاکنون دو میلیون واحد مسکن مهر نیز به مردم تحویل شده است.

عضو کابینه دولت دوازدهم توضیح داد: تصمیم جدید ما در سال ۹۹ است با توجه به نامگذاری سال و دستور مقام معظم رهبری و تاکید رییس جمهور این است که به رونق بخش مسکن اقدام کنیم. به همین دلیل نیز به سازندگان و سرمایه گذارانی که زمین آماده و یا واحدهای مسکونی نیمه تمام و آماده دارند، اعلام کرده ایم که می توانند در اقدام ملی مسکن با دولت مشارکت داشته باشند و به این طرح متصل شوند.

اسلامی همچنین از آغاز ساخت ۱۳۰۰۰ هزار واحد مسکونی برای کارکنان آموزش و پرورش در روزهای آینده گفت و افزود: سامانه املاک و اسکان نیز تحویل سازمان امورمالیاتی شده است.

به گفته وی ، ۲۵ درصدی سرمایه گذار برای دریافت وام و تسهیلات در شورای پول و اعتبار اصلاح شده است و این اصلاح با این هدف بوده تا مشارکت کنندگان، آورده کمتری در ابتدای کار داشته باشند و آورده متقاضیان در پروژه ها، به تامین هزینه های ساخت کمک کند. این ها فرصت هایی هستند که از سوی وزارت راه و شهرسازی و مجموعه دولت فراهم شد تا فرصت ساخت و ساز بیشتر شود.

اسلامی تصریح کرد: تسهیلات بانک، آورده متقاضیان، سازنده و کارت اعتباری، توامان کمک می کند تا ساخت و ساز رونق پیدا کند. در عین حال با سازمان نظام مهندسی ساختمان توافق کرده ایم تا تخیف بدهند.

وی افزود: با شهرداری نیز توافق کرده ایم تا در خصوص پروانه های ساختمانی تخفیف بدهند. همچنین در بافت فرسوده تسهیلات جدیدی که ایجاد شده است، و تخصیص دومی که آقای نوبخت کمک کردند و از محل صندوق توسعه ملی پرداخت می شود، یقینا، موجب تحرک بخشی به رونق تولید مسکن می شود و اینها غیر از مسکن مهر خواهد بود و چالش های مسکن مهر را نخواهد داشت.

اسلامی درباره سامانه املاک و اسکان که یکی از وظایف آن اخذ مالیات بر خانه‌های خالی است، گفت: تکلیف اخذ مالیات با سازمان امور مالیاتی است. وظیفه وزارت راه و شهرسازی این بود تا این سامانه را طراحی کند که اینکار نیز انجام شد و در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار گرفت.

 

منبع : خبرگزاری رضوی
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه