ارسال به دیگران پرینت

اجرای دورکاری دستگاه‌ها و ارگان‌های کشور روی بستر اولین اپراتور دیجیتال کشور، ثمربخش بود

بیماری کرونا در جهان به صورت همه گیر تمامی اقشار، مشاغل، اصناف و مردم سرتاسر جهان را درگیر خود کرده است.

اجرای دورکاری دستگاه‌ها و ارگان‌های کشور روی بستر اولین اپراتور دیجیتال کشور، ثمربخش بود

55 آنلاین- بیماری کرونا در جهان به صورت همه گیر تمامی اقشار، مشاغل، اصناف و مردم سرتاسر جهان را درگیر خود کرده است. در این شرایط اغلب مشاغل سیاسی، فرهنگی، خدماتی، شرکت ها، اصناف و ... دچار رکود و بحران شده اند؛ به طوریکه امکان فعالیت ها به صورت حضوری خطر آفرین و تا حد زیادی غیر ممکن شده است. با این وضع چون امکان ادامه فعالیت ها به دلیل شیوع بیماری باعث گسترش بیماری کرونا و همه گیری آن میشود، لزوم انجام فعالیت ها به صورت دورکاری امری ضروری و جایگزین روش های سابق است. 

از بستر های مهم و اساسی در انجام دورکاری، دسترسی به شبکه اینترنت و خدمات بهینه اینترنتی توسط شرکت های بزرگ ارتباطی است که این مهم را میتواند تحقق بخشد. به عبارت بهتر برای جبران بخشی از خسارت های اقتصادی ناشی از تعطیلی و قرنطینه مشاغل راهکار دورکاری مطرح شده است که لازمه آن وجود بسترهای ارتباطی اینترنتی در کشور است. این بسترهای ارتباطی باید حداقلی ویژگی های ذیل را داشته باشد 

۱. سرعت قابل قبول برای استفاده چند جانبه از آن 

۲. امنیت شبکه در خصوص مشاغلی که اطلاعات آنها محرمانه و مهم است شامل مشاغل سیاسی که روی به دورکاری آورده اند

۳. گستره لازم زیر ساختی برای استفاده همگانی بدون افت کیفیت

۴. ارزانی خدمات و همچنین قابلیت دسترسی آسان در شرایط قرنطینه

شرکت همراه اول به عنوان نخستین و بزرگترین اپراتور دیجیتال کشور در شرایط کرونا تمهیدات مختلفی جهت انجام دور کاری برای حفظ سلامت کارکنان خود و سایر سازمان ها را فراهم آورده است. 

همراه اول جزو اولین شرکت ها و برند های تجاری ارتباطی در ایران بود که با جایگزینی دورکاری برای کارکنان خود بستر حفظ سلامت را برای شرکت خود فراهم آورد. همچنین همراه اول با توجه به سابقه طولانی مدت خود در زمینه گسترش ارتباطات و فناوری اطلاعات زیر ساخت قدرتمندی در زمینه خدمات اینترنتی فراهم آورده است که این امر با سرمایه گذاری های کلان در طی سالیان دراز به دست آمده است. 

این ایجاد بستر برای دورکاری از همراه اول نیز فراتر رفته است و در این روزهای شیوع کرونا زمینه دورکاری برای سایر ارگانها نیز توسط همراه اول ایجاد شده است. با توجه به فاکتورهای یاد شده در بالا و مهم تر از همه بحث امنیت اطلاعات در شرایط دورکاری ارگانهای مهم کشور نظیر وزارتخانه‌های دولت و شورای نگهبان فعالیت خود را در ایام قرنطینه و دورکاری از بستر اپراتور همراه اول انجام داده اند که نشانگر توانایی بالای این اپراتور در بستر سازی ارتباطی است. 

آموزش و پرورش نیز ارگان دیگر است که پس از تلاشهای فراوان نهایتا به همکاری با همراه اول روی آورد. همراه اول با طراحی سامانه «شاد» زمینه آموزش از راه دور را برای آموزش و پرورش به وجود اورد که موفقیت بزرگی در خصوص آموزش از راه دور محسوب میشود. 

این گفته ها نشان از توانمندی بالای همراه اول به عنوان نخستین و بزرگترین اپراتور دیجیتال، در زمینه زیر ساخت ها و بسترهای ارتباطی است که طی سالیان دراز با تجربه و سرمایه گذاری های کلان به دست آمده است. 

دورکاری در دوره شیوع کرونا تستی در راستای برنامه چشم‌انداز این اپراتور بزرگ کشور نیز بود؛ این اپراتور در نظر دارد براساس برنامه چشم‌انداز خود به بزرگترین اپراتور دیجیتال منطقه تبدیل شود.

 

به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه