ارسال به دیگران پرینت

واگذاری زمین در قبال واحدهای نیمه تمام مسکن

وزیر راه و شهرسازی از تحویل زمین به مردم در قبال واحدهای نیمه‌تمام مسکن خبر داد.

واگذاری زمین در قبال واحدهای نیمه تمام مسکن

 محمد اسلامی با بیان این‌که ۶۰ هزار مسکن مهر نیمه‌تمام در کشور داریم، یادآور شد: سال گذشته ۲۰۰ هزار واحد مسکن مهر تحویل شده و هم‌اکنون ۱۲۵ هزار نیز آماده است که امیدواریم با هماهنگی وزارت نیرو و وزارت نفت هر چه سریع‌تر تکمیل شوند.

وی با اشاره این‌که ۱۰۵ هزار مسکن مهر باقیمانده که دارای پرونده‌های قضایی و حقوقی بوده که از کنترل و مسئولیت وزارت راه و شهرسازی خارج هستند، افزود: پروژه‌های نیمه تمام با پیشرفت بالای ۸۰ درصد سریع‌تر آماده خواهند شد.

واگذاری زمین به مردم در قبال واحدهای نیمه‌تمام مسکن

وی به طرح ملی مسکن اشاره کرد و افزود: تا کنون ساخت ۲۳۰ هزار واحد از این طرح آغاز شده است. تفاهمنامه با وزرات دفاع، وزارت آموزش و پرورش و وزارت تعاون، رفاه و امور اجتماعی در مسیر اقدام قرار گرفته است.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: برای تحرک بخشیدن به فعالیت‌ها و برون رفت از این رکود ناخواسته ناشی از شیوع ویروس کرونا، فراخوان داده‌ایم تا چنانچه مردم و بخش خصوصی پروژه‌های نیمه کاره مسکونی دارند، آن را وارد طرح اقدام ملی مسکن کنند و بعد از آن وزارت راه و شهرسازی زمینی مابه‌ازای آن در اختیارشان قرار می دهد تا بتوانند مجددا شروع به ساخت ساز کنند و چرخه تولید مسکن ادامه دار باشد، این کار به رونق کسب و کار آن‌ها نیز کمک می کند.

اسلامی با بیان این‌که در هفته معلم به شکل رسمی پروژه‌های مربوط به مسکن فرهنگیان در دستور کار قرار می گیرد، گفت: امیدواریم بتوانیم برای کادر درمانی کشور که در این روزهای سخت برای مردم ایران ایثارگرانه جانفشانی کرده و زندگی خودشان را به خطر انداختند، پروژه‌های ساخت مسکن را طراحی کنیم تا آن‌ها نیز بتوانند از نعمت مسکن بهره‌مند شوند

 

منبع : خبر آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه