ارسال به دیگران پرینت

صندوق بین‌المللی پول به پاکستان ۱.۴ میلیارد دلار وام می‌دهد

صندوق بین المللی پول یک روز پس از موافقت با تعویق در پرداخت بدهی‌های خارجی پاکستان، وام یک میلیارد و ۳۸۰ میلیون دلاری برای این کشور جهت مقابله با شیوع ویروس کرونا را تصویب کرد

صندوق بین‌المللی پول به پاکستان ۱.۴ میلیارد دلار وام می‌دهد

رسانه‌های پاکستانی روز جمعه گزارش دادند که در جریان نشست کمیته اجرایی صندوق بین المللی پول درخواست دولت اسلام‌آباد برای دریافت بسته مالی جدید تصویب شد.

براساس این گزارش، وام ۱.۳۸ میلیارد دلاری برای پاکستان ضمن تقویت ذخایر ارزی این کشور، توانایی مقابله با کرونا را افزایش خواهد داد و کسری بودجه را جبران می‌کند.

صندوق بین المللی پول اعلام کرد: شیوع کرونا معیشت پاکستان را به شدت تحت تاثیر قرار داده و این کشور برای غلبه بر بحران جاری نیازمند تامین مالی خارجی است.

همچنین اعلام شد: وام صندوق بین المللی پول برای کمک به کاهش تبعات منفی کرونا با دولت پاکستان در تماس است و مذاکرات طرفین درخصوص بسته مالی ۶ میلیارد دلاری که از سال گذشته برای دولت اسلام‌آباد برنامه‌ریزی شده است، ادامه دارد.

پاکستان برای بازپرداخت بدهی‌های خارجی خود که حجم آن بیش از ۱۲ میلیارد دلار برآورد شده است، توانست از صندوق بین المللی پول فرصت یکساله دریافت کند.

دولت پاکستان که این روزها تداوم پرداخت بدهی‌های خارجی را موجب دشوار شدن مبارزه با شیوع کرونا می‌داند، موضوع نرمش و تسهیل فوری درخصوص پرداخت این بدهی‌ها را با بسیاری از کشورهای منطقه و جهان از جمله چین، کشورهای عربی و سران اروپایی از جمله آلمان و انگلیس مطرح کرده بود.

پاکستان هفته‌های اخیر کمک ۵۲ میلیون دلاری از بانک توسعه آسیا و بسته مالی ۲۰۰ میلیون دلاری بانک جهانی را برای مهار کرونا دریافت کرد.

پاکستان بشدت از شیوع گستره ویروس کرونا نگران است. شمار مبتلایان به ویروس کووید-۱۹ در این کشور از ۷۰۰۰ نفر عبور کرده و تاکنون ۱۳۵ پاکستانی نیز جان خود را از دست داده اند.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه