ارسال به دیگران پرینت

نظامیان ترکیه مقرهای خود را آتش زدند!

مرکز موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» می‌گوید که نظامیان ترکیه از روستاهای «هراس»، «السودة» «المناجیر» و «الشبلیة» خارج شدند، و پس ازخروج، مواضع خود را آتش زدند.

نظامیان ترکیه مقرهای خود را آتش زدند!

 مرکز موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» -نزدیک به مخالفان- از تحرکات مشکوک نظامیان ترکیه در شمال شرق سوریه خبر داد.

این مرکز گزارش داد که نیروهای ترکیه، پس از آنکه هفته گذشته از چند منطقه در استان حسکه عقب‌نشینی کرده بودند، بعدظهر چهارشنبه (روز گذشته) از مواضع جدیدی در ریف شهرک «تل تمر» در این استان خارج شدند.

بنا بر این گزارش، نظامیان ترکیه از روستاهای «هراس»، «السودة» «المناجیر» و «الشبلیة» خارج شدند، و پس از اینکه مواضع خود را ترک کردند، این مواضع را آتش زدند.

دیدبان می‌گوید که هنوز علت این عقب‌نشینی مشخص نیست، ولی «در آن منطقه بین نیروهای ترکیه و گروههای [تروریستی] وابسته به آن، تنش صورت گرفته است ».

این در حالی است که نظامیان ترکیه هفته گذشته از برخی مواضع خود در روستاهای «حلیوة»، «جاموس»، «عریشة»، «محمودیة»، «السودة»، «السعید» و «خربة جمو» در منطقه تل تمر و «ابورأسین» عقب‌نشینی کرده بودند.

نظامیان ترکیه در جریان عملیات‌هایی مانند «سپر فرات» و «چشمه صلح» و به بهانه دور کردن خطر شبه‌نظامیان کُرد از مناطق مرزی مشترک خود با شمال سوریه، به صورت غیر قانونی دست به چندین عملیات زدند و مناطق زیادی از شمال و شمال شرق سوریه را تحت تصرف خود درآوردند.

در حال حاضر که ارتش سوریه، از اوایل بهمن ماه گذشته، عملیات پاکسازی استانهای حلب و ادلب را کلید زده است، ترکیه به این عملیاتها اعتراض دارد.

دولت سوریه نیز بارها حضور غیر قانونی ترکیه در خاک این کشور را محکوم و تأکید کرده است که به این حضور پایان خواهد داد. البته اخیرا، نظامیان سوری با نظامیان ترکیه درگیری‌هایی داشتند که موجب تلفاتی از هر دو طرف شد.

 

منبع : خبر آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه