ارسال به دیگران پرینت

تهدید گروههای ترکیه‌ ای علیه روسیه به سبک داعش

در پی افزایش تنش‌ها بین آنکارا و مسکو بر سرادلب سوریه، سفیر روسیه در ترکیه از تهدیدهای اینترنتی گروه‌های ناشناس ترکیه‌ای علیه نظامیان روس سخن گفت.

تهدید گروههای ترکیه‌ ای علیه روسیه به سبک داعش

عملیات ضدتروریستی نیروهای دولت سوریه در استان ادلب باعث افزایش تنش‌ها بین ترکیه و روسیه شده است.

سفیر روسیه در آنکارا گفته است با تشدید این تنش‌ها به شدت تهدیدات ضد روسی که به صورت آنلاین و در شبکه‌های اجتماعی علیه او و سربازان روسی می‌شود، افزوده شده است.

آلکسی یرخوف پیشتر هم اعلام کرده بود آخرین تحولات در ادلب باعث به وجود آمدن رویکردی ضدروسی در شبکه‌های اجتماعی ترکیه شده است و حتی خود او را نیز از این تهدیدات مستثنی نیست.

او روز گذشته در مصاحبه با شبکه روسی زِوِزدا گفت: به عنوان مثال جدیدترین تهدیدی که در شبکه‌های اجتماعی دریافت کردم این بود «ما آسمان‌خراش‌هایی از جمجمه سربازان شما خواهیم ساخت»، «شما پاسخ هر قطره خونی را که ریخته‌اید، خواهید داد.»

به گفته وی، چنین اظهاراتی نباید نادیده گرفته شود، زیرا آن‌ها نه تنها علیه دیپلمات‌ها بلکه علیه روسیه نیز هدایت می‌شوند.وی ادامه داد: در این مورد احتیاط و مراقبت بسیار لازم است، نه برانگیختن خشم و نفرت، و نه ایجاد خصومت بین مردم.

در پی آغاز عملیات سوریه و روسیه علیه تروریست‌ها در ادلب، روابط مسکو و آنکارا تا حدی متشنج شده است. ترکیه مدعی شده روسیه در حملات هوایی خود در ادلب غیرنظامیان را هدف قرار می‌دهد این در حالی است که مسکو این ادعا را رد کرده است.

پیشتر وزارت امور خارجه ترکیه اعلام کرد در پی تشدید این تهدیدات اقدامات امنیتی برای محافظت از سفارت روسیه در آنکارا افزایش یافته است.

کرملین از ترکیه خواست تا نه تنها از کارمندان سفارت بلکه از همه شهروندان روسی در این کشور محافظت کند. ترکیه یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری روس‌هاست.

 

منبع : خبر آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه