ارسال به دیگران پرینت

نظام جمهوری اسلامی صندوق محور است /اقدامات دولت برای حل مشکلات ناشی از بارش برف شدید

واکنش ربیعی به شایعه استعفای روحانی /جمهوریت نو نداریم

سخنگوی دولت گفت: تا ۱۲مرداد ۱۴۰۰ دولت در کنار مردم بوده و نگاه رو به جلو هم دارد. ازین پس هم هر شایعه ای درباره استعفای رئیس جمهور را پیشاپیش تکذیب می‌کنیم.

 علی ربیعی، سخنگوی دولت، در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در مورد دستور جلسه هیئت وزیران گفت: ابتدای جلسه دولت در مورد راهپیمایی ۲۲ بهمن بحث شد و با وجود سرمایی که وجود داشت، مردم ایران را گرم کردند؛ هیئت دولت از همه افرادی که در راهپیمایی شرکت کردند، سپاسگزاری و تشکر می‌کند.

وی افزود: راهپیمایی امسال ۲۲ بهمن برای همه ما اهمیت فوق العاده ای داشت، زیرا در کنار همه مشکلات ناشی از تحریم‌ها و جنگ اقتصادی که علیه مردم صورت می‌گرفت نشان داد مردم در صحنه هستند و در اصول اساسی هم نظر هستند که برای دولت و همه مغتنم است و از همه مردم که با هر گرایش و عقیده‌ای حضور پیدا کردند تشکر و سپاسگزاری می‌کنیم.

 

* بحث مشکلات ناشی از بارش برف در برخی مناطق در دولت مطرح شد که تلاش‌های زیادی صورت گرفت که راه‌های اصلی باز شود و تاکنون عمده راه‌های اصلی باز شده و شاید چند تا راه اصلی هنوز بسته است.

*{ در مورد وضعیت گازرسانی و برق در برخی از نقاط کشور}: گاز در روستاها قطع نشده است و ما مشکل برق را داشتیم که تأمین اعتبار شد و تعدادی نیز از استان‌های کشور به مناطق اعزام شد و روستاهایی که در آن برق نیست، کاهش پیدا کرده است. ۹۰ هزار روستا دچار مشکل بودند که مشکلات آنها در حال رفع شدن است و بر اساس گزارش وزیر نیرو نیز مشخص بود که برق به طور کامل به روستاها برمی گردد.

*{ درباره شایعه استعفای رئیس جمهور}: قبلا نوشته ام که تا ۱۲مرداد ۱۴۰۰ دولت در کنار مردم بوده و نگاه رو به جلو هم دارد. ازین پس هم هر شایعه ای درباره استعفای رئیس جمهور را پیشاپیش تکذیب می‌کنیم.

*{در پاسخ به سوالی در باره جمهوریت نو}: ما جمهوریت نو نداریم و همان چیزی که امام گفت یعنی «جمهوری اسلامی نه یک کلمه بیشتر و نه یک کلمه کمتر»؛ را می خواهیم. باید همان جمهوریتی را که امام فرمود، دنبال کنیم که اساس آن انتخاب آزادانه ملت باشد.

*اگر از نو بودن یک جمهوری بحث می شود این است که با انتخابات، نو بودن جمهوری را داریم و فصل‌های جدیدی را تجربه می‌کنیم و فرصت صندوق‌ها باید همواره برای مردم فراهم باشد؛ همانطور که رییس جمهوری گفتند هر جا پایه های تغییر در جامعه ای وجود داشته و صندوق محور باشد آن جامعه با ثبات روبرو می‌شود و نظام ما نیز صندوق محور است.

* همه آنها که در باره صندوق ها تصمیم می‌گیرند و برای چگونگی مشارکت مردم زمینه سازی می کنند باید به این امر وفادار باشیم که صندوق ها پایه‌های تغییرات نظر مردم است و این چیزی است که ثبات و پایداری توسعه و پیشرفت ایران را تضمین می‌کند.  در جامعه ای که مردم از صندوق ها ناامید شوند جامعه روز خوش نخواهد دید؛ چهل سال انقلاب ما مبتنی بر صندوق بود است و انقلاب اسلامی نیز انتخاب بود و امام راحل  در اوائل انقلاب پایه های صندوق را گذاشتند.

*{ درباره زمان ابلاغ قانون شفافیت منابع مالی تبلیغات انتخاباتی نمایندگان از سوی رییس جمهوری }: آمار دقیق را ندارم، می پرسم و اعلام می کنم.

 

منبع : خبر آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه