ارسال به دیگران پرینت

متن و حاشیه مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن

مراسم چهل‌ویکمین فجر انقلاب اسلامی با گرامیداشت یاد سردار شهید قاسم سلیمانی و همرزمان شهیدش از سوی راهپیمایان آغاز شد.

متن و حاشیه مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن

مراسم چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که با چهلمین روز شهادت سردار قاسم سلیمانی مصادف شده، با گرامیداشت یاد و خاطره فرمانده شهید نیروی قدس سپاه و دیگر همرزمان شهیدش در جبهه مقاومت، از سوی راهپیمایان برگزار شد.

راهپیمایان با در دست داشتن تصاویری از شهید سلیمانی و دیگر شهدای مقاومت، در آستانه ورود نظام به چهل و یک سالگی بار دیگر اعلام کردند که قدردان شهدای مقاومت هستند. در حاشیه این مراسم مردم بر روی پارچه‌ای بزرگ دلنوشته‌های خود را برای شهید سردار سلیمانی نوشتند.

مردم حاضر در راهپیمایی ۲۲ بهمن تهران پرچمِ متحد کشورهای جبهه مقاومت را در دستان خود حمل می‌کنند. همچنین مردم با حمل پرچم‌های جمهوری اسلامی ایران و شعارهای "مرگ بر آمریکا" و "مرگ بر اسرائیل" راهپیمایی کردند.

نصب پیکسل‌های سردار سلیمانی توسط راهپیمایان، لگدکوب کردن پرچم آمریکا و رژیم صهیونیستی و برگزاری نمادین دادگاه جنایتکاران جنگی محور عبری-عربی-غربی از حاشیه‌های برگزاری این مراسم است.

مسئولان و مقامات کشوری و لشگری هم همراه مردم در راهپیمایی گرامیداشت پیروزی انقلاب اسلامی شرکت کرده‌اند. محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش، پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان، قاضی مسعودی و ... از جمله مقامات حاضر در این مراسم بودند.

مراسم راهپیمایی روز ۲۲ بهمن گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی از ساعت ۹ صبح امروز در تهران و بیش از ۵۲۰۰ نقطه در کشور با شعار محوری "حماسه حضور، عظمت ملت، تکریم سردار دل‌ها" با حضور اقشار مختلف مردم آغاز شده است. بیش از شش هزار خبرنگار داخلی و خارجی این مراسم را پوشش خبری می‌دهند.

 

۲۲ بهمن ۱۳۹۸ ۱۱:۳۴

حجت الاسلام والمسلمین مجتبی خامنه‌ای در راهپیمایی 22 بهمن شرکت کرد.

متن و حاشیه مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن

۲۲ بهمن ۱۳۹۸ ۱۱:۲۹

متن و حاشیه مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال نسبت به سال‌های قبل بیشتر است و این مسئله به علت چهلمین روز شهادت حاج قاسم سلیمانی است.

علی مطهری در حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن و جشن چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حضور مردم نسبت به سال‌های قبل پرشورتر و پرجمعیت‌تر است و علت آن هم چهلم شهید حاج قاسم سلیمانی است. مردم راهی که انتخاب کرده‌اند از ابتدا همین بوده است و آن را رها نخواهند کرد. به خاطر همین هر ساله مردم در این راهپیمایی شرکت می‌کنند تا با آرمان‌ها و آرزوها بیعت کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: اعتراض حق قانونی هر شهروند است. مردم باید به شکل مسالمت‌آمیز اعتراض خود را بیان کنند. این اعتراض می‌تواند در انتقاد از وضعیت سیاسی و اقتصادی باشد. راهپیمایی ۲۲ بهمن هر سال اما ارتباطی با منتقد یا معترض بودن مردم ندارد و مقوله‌ای جداست.

وی افزود: راهپیمایی وظیفه‌ای است که شهروندان انجام می‌دهند و می‌توانند در عین حال انتقاداتی به وضعیت داشته باشند.

۲۲ بهمن ۱۳۹۸ ۱۱:۲۸

متن کامل قطعنامه راهپیمایی سراسری یوم‌الله ۲۲ بهمن سال ۱۳۹۸ به این شرح است:

بسم الله الحمان الرحیم

یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِنْ تَنْصُرُوا اللّهَ یَنْصُرْکُمْ وَ یُثَبِّتْ أَقْدامَکُمْ

ای کسانی که ایمان آورده‌اید، اگر خدا را یاری کنید، شما را یاری می‌کند و گام‌هایتان را استوار می‌دارد.

(قرآن کریم، سوره محمد، آیه ۷)

یوم‌الله ۲۲ بهمن سرآغاز پیروزی ملت ایران بر مستکبران و غارتگران، ۲۲ بهمن سرآغاز حکومت‌الله بر جهان، برافراشته‌ شدن پرچم عدالت اسلامی و بیداری مستضعفان، یوم‌الله ۲۲ بهمن روز موعود عزّت‌طلبان و مجاهدان برای عقد پیمانی دوباره بر سر اهداف، اصول و آرمان‌های والای انقلاب اسلامی و عزم همگانی برای صیانت و پاسداشت این آرمان‌ها و راهپیمایی پرشور و تماشایی یوم‌الله ۲۲ بهمن یکی از بهترین جلوه‌های قدرت لایزال الهی، مظهر عظمت ملت و اقتدار ملی، میعادگاه حاج قاسم سلیمانی‌های ایران برای ادامه راه عزّت‌آفرین سردار دل‌ها و پرچمداری جبهه مقاومت در منطقه.

و اینک ما شرکت‌کنندگان در راهپیمایی حماسی ۲۲ بهمن، با حمد و سپاس ذات اقدس احدیّت جلّ و علا، به پاس این توفیق الهی و درود به روح پرفتوح احیاگر اسلام ناب محمدی(صلی الله علیه و آله و سلم) حضرت امام خمینی(رضوان الله تعالی علیه) و ارواح طیبه شهدا،بویژه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و مجاهد بزرگ اسلام، شهید ابومهدی المهندس، با بانگ رسای توحیدی الله اکبر – خامنه‌ای رهبر و فریاد کوبنده مرگ بر آمریکا و انگلیس اعلام می‌نماییم:

۱- ضمن تجدید میثاق با آرمان‌های مَنیع نهضت الهی امام راحل عظیم‌الشأن(قدس الله نفسه الزکیه) و تجدید عهد و بیعت با مقتدای عظیم‌الشأن امت اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای(مدظله العالی)،ایمان و غیرت دینی، انقلابی‌گری، ولایتمداری، مقاومت، حفظ وحدت و انسجام ملی و تبعیت محض از منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و تحقق عملی مفاد بیانیه گرانسنگ گام دوم انقلاب اسلامی را موجب تکامل مسیر پرفروغ انقلاب اسلامی و عزّت و کرامت روزافزون ایران اسلامی می دانیم.

۲- عزم جدّی برای انتقام سخت شهادت سردار دل‌ها، سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، مجاهد بزرگ اسلام ابومهدی ‌المهندس و یاران همرزم‌شان از شیطان بزرگ آمریکای تروریست را مطالبه همگان دانسته و با آمادگی کامل برای هر نوع مقاومت و جانفشانی در این طریق الهی و هشدار قاطع به جنایت پیشگان آمریکایی ـ صهیونیستی، اعلام می نماییم تا اخراج کامل اشغالگران مفسده‌ برانگیز آمریکایی از منطقه غرب آسیا و محو رژیم جعلی کودک کش از پای نخواهیم نشست.

۳- نقض عهد پی در پی و خروج یک‌جانبه و مستکبرانه از معاهدات بین‌المللی از جمله توافقنامه برجام، گواه مستدل و منطقی بر چرایی بی‌اعتمادی مطلق به آمریکای جهان‌خوار و هم‌پیمانان اروپایی آن بوده و اقدام ننگین رئیس جمهور پست و حقیر ایالات متحده در ترور ناجوانمردانه سرداران بزرگ جبهه مقاومت را اثبات‌کننده تروریست دولتی بودن هیأت حاکمه‌ ام‌الفساد قرن، آمریکا دانسته، هر نوع زمزمه شوم و ذلت‌بار مذاکره با مصداق اتمّ استکبار، قاتل سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و دشمن شماره یک بشریت و دلبستن به بیگانگان را شدیدا محکوم می نمائیم.

۴- توطئه احمقانه و خبیثانه آمریکایی ـ صهیونیستی موسوم به «معامله ننگین قرن» که به توفیق الهی و مقاومت مسلمانان و آزادیخواهان جهان از هم اکنون به زباله دان تاریخ سپرده خواهد شد و به تعبیر زیبای مقام معظم رهبری(مدظله العالی)؛ قبل از مرگ ترامپ خواهد مُرد را محکوم و تداوم حمایت همه‌جانبه از جبهه با صلابت مقاومت اسلامی، خاصه مردم ستمدیده و شجاع فلسطین و آرمان قدس شریف تا محو کامل رژیم جعلی و کودک‌کش صهیونیستی را خواهانیم.

۵- برگزاری انتخابات پرشور را مظهر عظمت و پشتوانه امنیت ملّی و مصداق عینیِ جمهوریت نظام مقدس اسلامی دانسته، تمامی هم‌میهنان بصیر و دشمن‌شناس واجد شرایط رای را به هوشیاری در برابر سیاه‌نمایی امپراتوری رسانه‌ای نظام سلطه و شرکت حداکثری در انتخابات و انتخاب اصلح با ویژگی تدیّن، انقلابی گری، ولایتمداری، تفکر بسیجی و جهادی، ضدفساد و خادم صدیق مردم و نظام دینی بودن از بین نامزدها را با هدف عمل به وظیفة شرعی، انقلابی و ملّی در مقطع حساس کنونی، و تشکیل مجلس قوی لازمه تقویت مؤلفه های قدرت نظام اسلامی ، حل اساسی مشکلات و عبور عزتمندانه از این پیچ تاریخی دعوت می نماییم.

۶- هوشیاری همگان در برابر نفوذ نااهلان در ارکان تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری، همت جهادی و اهتمام جدی مسئولین برای پاسخگویی صادقانه و عملی به مطالبات به حق مردم به‌ویژه در زمینه اشتغال، ازدواج جوانان، معیشت، مبارزه با تورم و گرانی افسارگریخته، تحقق عینی اقتصاد مقاومتی با رونق تولید، ایستادگی و مقاومت شجاعانه در برابر نظام سلطه و پرهیز مطلق مقامات کشوری به ویژه دولتمردان از هر نوع حاشیه‌سازی را مصرانه خواهانیم.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

۲۲ بهمن ۱۳۹۸ ۱۰:۵۹

متن و حاشیه مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن

رئیس جمهور در مسیر راهپیمایی پرشور مردم تهران در 22 بهمن به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران تصریح کرد: حضور پرشور مردم در راهپیمایی 22 بهمن بهترین پاسخ قوی در برابر کاخ سفید و ستمگران و ندای آزادی ملت بزرگ ایران است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: برای مردم ایران هیچ روزی به عظمت و بزرگی 22 بهمن نیست و اجتماع مردم ایران در سراسر کشور، پرشورتر از هر سال دیگر، نشانگر آن است که مردم برای آزادی و استقلال خود اهمیت زیادی قایل هستند.

رئیس جمهور تصریح کرد: امسال به‌خاطر آنکه آمریکا با اعمال فشار اقتصادی، شهادت سردار بزرگ کشورمان و پایمال کردن حقوق فلسطینی‌ها بزرگترین جنایت را علیه ملت ایران مرتکب شده است، حضور باشکوه مردم پاسخ قوی در برابر آن محسوب می‌شود.

۲۲ بهمن ۱۳۹۸ ۱۰:۲۸

سازمان صنایع دفاعی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نمایشگاهی در حاشیه مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن تهران برپا کرد

(تصاویر) موشک‌های نقطه‌زن و بمب‌های هوشمند در خیابان‌های تهران

سازمان صنایع دفاعی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با برپایی نمایشگاهی در حاشیه مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن تهران، تعدادی از تجهیزات دفاعی ساخت داخل از جمله «بمب هوشمن بالابان، موشک نقط زن، نفربر زرهی ضد مین و ضد کمین رعد و بمب هوشمند برد بلند» را در معرض دید راهپیمایان تهرانی قرار دادند.

(تصاویر) موشک‌های نقطه‌زن و بمب‌های هوشمند در خیابان‌های تهران

گفتنی است، بر روی موشک نقطه زن سپاه جمله‌ای از رهبر معظم انقلاب که فرموده‌اند «اگر غلطی از رژیم صهیونیستی سر بزند، تل‌آویو و حیفا را با خاک یکسان خواهد کرد» درج شده است.

(تصاویر) موشک‌های نقطه‌زن و بمب‌های هوشمند در خیابان‌های تهران

۲۲ بهمن ۱۳۹۸ ۱۰:۲۰

متن و حاشیه مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن

وزیر خارجه کشورمان گفت: موفقیت ما در تکیه به مردم است و هر کس به مردم تکیه کند می‌تواند موفق باشد.

به گزارش ایسنا، محمد جواد ظریف در حاشیه حضورش در راهپیمایی 22 بهمن در جمع خبرنگاران تاکید کرد: ما بدون مردم هیچ هستیم و با مردم می‌توانیم در برابر همه مقاومت کنیم.

۲۲ بهمن ۱۳۹۸ ۱۰:۱۹

مردم حاضر در راهپیمایی ۲۲ بهمن تهران که مصادف شده با چهلمین روز شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی، پرچمِ متحد کشورهای جبهه مقاومت را در دستان خود حمل می‌کنند.

متن و حاشیه مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن

۲۲ بهمن ۱۳۹۸ ۱۰:۱۸

۱- مسجد امام حسین، میدان امام حسین، خیابان انقلاب، خیابان آزادی، میدان آزادی

۲- مسجد ابوذر، میدان ابوذر، خیابان ابوذر، خیابان آیت الله سعیدی، میدان آزادی

۳- مسحد امام هادی، خیابان شهید آقایی، میدان معلم، خیابان تختی، خیابان آیت الله سعیدی، میدان آزادی

۴- مسجد دارالسلام، میدان منیریه، خیابان کارگر، میدان انقلاب، خیابان آزادی، میدان آزادی

۵- مسجدالجواد، میدان هفتم تیر، خیابان مفتح، خیابان انقلاب، خیابان آزادی میدان آزادی

۶- مسجد حضرت امیر، خیابان کارگر شمالی، میدان انقلاب، خیابان آزادی، میدان آزادی

۷- مسجد حضرت مهدی، خیابان ستارخان، خیابان شادمهر، خیابان آزادی، میدان آزادی

۸- مسجد حجت بن الحسن، خیابان ردوکی، خیابان آزادی، میدان آزادی

۹- مسجد جامع امام سجاد، خیابان آیت الله اشرفی اصفهانی، فلکه دوم صادقیه، خیابان محمدعلی جناح، میدان آزادی

۱۰- مسجد امام جعفر، فلکه دوم صادقیه، خیابان محمدعلی جناح، میدان آزادی

۱۱- مسجد جامع رسول اکرم، تهرانسر، بلوار شاهد، میدان کمال الملک، بزرگراه لشکری، میدان آزادی

۱۲- مسجد نظام مافی، بلوار آیت الله کاشانی، فلکه دوم صادقیه، خیابان محمدعلی جناح، میدان آزادی

 

منبع : فرارو
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه