ارسال به دیگران پرینت

سخنگوی دولت در نشست خبری:

اشکال در نظام اطلاع‌رسانی کشور نقصی جدی است

اگر چه بعضی دغدغه‌هایی درباره امکان حضور برخی جریان‌های سیاسی را در این انتخابات بر زبان آورده‌اند، ما با احترام به این دغدغه‌ها و نگرانی‌ها معتقدیم حضور معنادار در انتخابات برای پاسخ به تهدیدات و حفظ جایگاه صندوق‌ها الزامی است و همه باید پای صندوق‌ها حاضر شویم

اشکال در نظام اطلاع‌رسانی کشور نقصی جدی است

سخنگوی دولت تصریح کرد همه تلاش خود را برای فراهم آوردن بستری که در آن انتخابات با سلامت کامل برگزار شود به کار می‌گیریم .علی ربیعی در نشست خبری  خود با خبرنگاران با اشاره به در پیش رو بودن انتخابات مجلس گفت: «انتخابات در تمام دوره‌های خود از اهمیتی ویژه برخوردار بوده، اما تردید نکنیم که امروز انتخابات بیش از هر زمان دیگری در تاریخ جمهوری اسلامی ضرورت و اهمیت دارد و شاید در هیچ دوره دیگری از تاریخ این حجم از فشارهای خارجی، در تنگنا گذاشتن مردم ایران و تحریم‌های بی‌سابقه آمریکا که به صورت مستقیم زندگی مردم را تحت‌تأثیر قرار داده، وجود نداشته است.» او افزود: «امروز نشان مقاومت در برابر اقدام به فروپاشی ایران و نیز نشان اینکه صندوق آرا تعیین‌کننده آینده این کشور است چیزی جز اینکه ما پای صندوق‌های رأی برویم نیست. ما همه تلاش خود را برای فراهم آوردن چنین بستری می‌کنیم؛ بستری که در آن انتخابات با سلامت کامل برگزار شود.» ربیعی ادامه داد: «اگر چه بعضی دغدغه‌هایی درباره امکان حضور برخی جریان‌های سیاسی در این انتخابات بر زبان آورده‌اند، ما با احترام به این دغدغه‌ها و نگرانی‌ها معتقدیم حضور معنادار در انتخابات برای پاسخ به تهدیدات و حفظ جایگاه صندوق‌ها الزامی است و همه باید پای صندوق‌ها حاضر شویم.» سخنگوی دولت تأکید کرد: «مطالبی را که در این روزها مطرح کرده‌ایم همه در راستای دلسوزی برای ایران و انقلاب بوده است، چرا که معتقدیم هر چه  انتخابات پرشورتر و صدای مردم در داخل کشور بلندتر باشد و شنیده شود صدای بیگانه که خیر ملت را نمی‌خواهد از بیرون و رسانه‌های وابسته به آنها کمتر می‌شود و اصلا شنیده نخواهد شد.» ربیعی با بیان اینکه دولت به مشارکت مردم و حضور معنادار آنان در انتخابات تأکید دارد، اظهار کرد: «معتقدیم همه نهادهای ذی‌ربط باید مساعدت کنند تا همه اقشار مردم تصور کنند سهمی در انتخابات دارند.»

ربیعی با اشاره به موضوع معامله قرن گفت: «این طرح صلح ادعایی یک نوع فشار به کشورهای منطقه و ثبات‌سازی را برای رژیم صهیونیستی فراهم می‌کند و دین دولتمردان آمریکا به لابی‌های اسراییلی را پاسخ می‌دهد و نشان از این دارد که آنان حق مظلومان را به رسمیت نمی‌شناسند و بر طبل اشغالگری می‌کوبند . طرحی که در آن ذی‌نفعان که ملت فلسطین باشند حضور نداشته باشند، هیچ مشروعیتی ندارد و در آن هیچ نامی از دولت مستقل فلسطین نیست بلکه از مجمع‌الجزایری تحت اشغال رژیم صهیونیستی یاد می‌کند که با گستاخی اشغالگری‌های جدید را در قالب طرح نامشروع به رسمیت می‌شناسد.» ربیعی در بخش دیگری از این نشست خبری در پاسخ به پرسشی درباره شبیه‌سازی‌های انجام‌شده از مقاله او با سخنان مسئولان آمریکایی در بخش خبری ۲۰:٣٠ اظهار کرد:  «اگر برنامه‌های نقد صورت می‌گیرد، همگان باید فرصت داشته باشند که به این نقدها پاسخ دهند. پریشب دیدم که ۲۰:٣۰ بخشی از مقاله من را با سخنان آمریکایی‌ها مقایسه می‌کند و می‌گوید آمریکایی‌ها شبیه من هستند یا من شبیه آنان هستم. همان‌طور که تماشا می‌کردم گفتم ‌ای کاش خنده‌های نتانیاهو موقع خروج از برجام را هم پخش می‌کردند؛ ‌ای کاش شادمانی‌هایی که برای خروج از برجام بود را هم پخش می‌کردند. روال درستی نیست شبیه‌سازی کنیم و بگوییم حالا این شبیه‌سازی است. این دست شبیه‌سازی‌ها را زیاد می‌شود صورت داد. اما قطعا ما خودمان را در کنار سازمان صداوسیما می‌دانیم و آنچه هم گاهی می‌گوییم و نقد می‌کنیم برای این است که معتقدیم صداوسیما باید رسانه ملی باشد، صدای مردم باشد و همگان احساس کنند که می‌توانند به اعتبار اطلاعاتی آن تکیه کنند. بنابراین اگر هم مطلبی می‌گوییم از سر دلسوزی است و جز این نیست.»

ربیعی درباره طرح اخبار مربوط به ویروس کرونا و نظام اطلاع‌رسانی در کشور گفت: «پس از حادثه تلخ هواپیمای اوکراینی نخواستم به این موضوع برگردم و با توجه به اینکه شورای عالی امنیت ملی مسئول مجوز پرواز در آسمان ایران است، من پس از آن توضیح ندادم زیرا یک‌بار هم دوستان سپاه صادقانه این موضوع را توضیح دادند و پس از آن هیچ مسئولیتی متوجه شورای عالی امنیت ملی نیست. این شورا مسئول هماهنگی سیاست‌های کلی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی با سیاست‌های امنیتی کشور است و مجوز پرواز در آسمان ایران از وظایف پدافند بوده است.» سخنگوی دولت افزود: «اشکال در نظام اطلاع‌رسانی کشور نقصی جدی است و متأسفانه از این موضوع  آسیب خوردیم. باید تلاش زیادی کنیم تا اعتماد داخلی را افزایش دهیم. ما همه باید به یکدیگر اعتماد کنیم و این هم در سایه این است که در تجارب خود همه موارد را صادقانه با مردم بیان کنیم؛ دولت تعهد اخلاقی، دینی و ملی خود را می‌داند.»

ربیعی در پاسخ به پرسشی درباره برخی ادعاها مبنی بر قطع برنامه‌های انتقادی صداوسیما و فشار دولت برای انجام این اقدام تصریح کرد: «من نشنیده‌ام از دولت کسی  در این زمینه نامه‌ای نوشته یا فشاری آورده باشد. قطعا ما در این زمینه دخالتی نداشته‌ایم. ما برای کارکنان صداوسیما احترام قائل هستیم که اطلاع‌رسانی را در دستور کار خود قرار داده‌اند.  یکی از مسائلی که به آینده ایران مرتبط است، این است که باید به‌صورت شفاف، صریح و روشن نقدها را داشته باشیم تا گرایش‌ برای شنیدن صداهایی که دلسوزی‌ای برای ایران ندارند به وجود نیاید. ما قطعا در این زمینه فشاری نداشته‌ایم، اما گاهی شاهد توهین‌هایی بوده‌ایم که به‌صورت زنده از آنتن انجام می‌شد.»

 

منبع : شهروند
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه