ارسال به دیگران پرینت

انواع ویزای توریستی کانادا و نکات مهمی که باید درباره آن بدانید

دریافت ویزای توریستی کانادا را شاید کاری بسیار سخت و حتی غیرممکن بدانید، اما با آگاهی از جزییات آن، اگر مسیر درستی را انتخاب کنید، دریافت این نوع ویزا کار دشواری نیست.

انواع ویزای توریستی کانادا و نکات مهمی که باید درباره آن بدانید

 اخذ ویزای توریستی کانادا و سفر به این کشور، رویای بسیاری از اهالی گردشگری محسوب می‌شود، اما برخی محدودیت‌ها همچون نبود ارتباط مستقیم کنسولی بین ایران و کانادا، مسیر دریافت ویزای این کشور را پیچیده کرده است. با این حال متقاضیان سفر به کانادا می‌توانند با یک انتخاب درست، این مسیر پیچیده را به سادگی طی کنند.

ایمان مویدی بنیانگذار شرکت مانامهاجرت، نکات مهمی درباره دریافت ویزای توریستی کانادا بیان کرده است که آگاهی از این نکات، شما را در انتخاب مسیر درست برای دریافت ویزا و سفر به این کشور رویایی، یاری خواهد کرد. لازم به ذکر است که شرکت مانامهاجرت، از شرکت‌های معتبر و باسابقه در حوزه‌های گردشگری، ویزا و مهاجرت به شمار می‌رود و خدمات جامع و متنوعی در این خصوص به متقاضیان ارائه می‌کند.

ویزای توریستی؛ کاربردی‌ترین ویزای کانادا

ایمان مویدی با بیان این که یکی از کاربردی‌ترین ویزاها برای سفر به کاناد، ویزای توریستی است، می گوید: «ویزای توریستی فرصتی پنج ساله برای رفت و آمد به کانادا را فراهم می‌کند. شما با دریافت این ویزا می‌توانید به دفعات به این کشور سفر کنید تا با شرایط تحصیل یا اقامت در این کشور از نزدیک آشنا شوید.»

ویزای توریستی کانادا همانند ویزای توریستی بسیاری از کشورهای دیگر شامل دو نوع ویزای سینگل و ویزای مولتیپل است. نوع سوم ویزای توریستی که مختص کشور کانادا است «سوپر ویزا» نام دارد.

ویزای سینگل یا یک بار ورود

دارنده این ویزا در طول زمانی که ویزایش معتبر است می‌تواند فقط یک بار وارد کانادا شود. این ویزا معمولا برای افرادی صادر می شود که برای هدف خاصی که زمان مشخصی دارد قصد دارند به کانادا سفر کنند. به عنوان نمونه اگر شما می‌خواهید برای تماشای یک رویداد ورزشی در کانادا درخواست ویزا کنید یا قصد دارید که در یک کنفرانس علمی شرکت کنید، قاعدتا به شما ویزای سینگل داده می شود. البته مدیرعامل شرکت مانامهاجرت می‌گوید: «در حال حاضر به دلیل سیاست‌های مهاجرتی دولت کانادا که به دنبال جذب گردشگر است، کلیه متقاضیان ویزای توریستی کانادا ویزای مولتیپل دریافت می کنند.»

ویزای مولتیپل یا چند بار ورود

دارنده این ویزا در طول زمانی که ویزایش معتبر است می تواند به دفعات وارد کشور شود اما قبل از تاریخ انقضای ویزا باید کانادا را ترک کند و طول اقامت او در هر سفر نباید بیشتر از شش ماه باشد.

سوپر ویزا

به گفته ایمان مویدی سوپرویزای کانادا دو مزیت عمده نسبت به ویزای مولتیپل دارد: یکی این که ده ساله است و دوم این که دارنده آن می تواند به مدت ۲ سال بدون وقفه در کانادا بماند.

برای دریافت سوپرویزای کانادا باید فرزند یا نوه متقاضی دارای اقامت دائم این کشور باشد یا شهروند کانادا باشد. این فرد باید حداقل ۱۸ ساله باشد و با تنظیم دعوتنامه نشان بدهد که علاقمند و دارای تمکن مالی برای میزبانی از مدعو خود است.

مدت زمان اعتبار ویزای توریستی کانادا

در حال حاضر مدت اعتبار اغلب ویزاهای سینگل ۶ ماهه است و ویزاهای مالتیپل به مدت حداکثر ۱۰ سال اعتبار دارند. البته دقیق‌تر آن است که بگوییم ویزای مالتیپل، تا زمان انقضای گذرنامه اعتبار دارد.

گذرنامه بسیاری از کشورها ده ساله است. اما چون اعتبار گذرنامه ایران ۵ سال است، حداکثر زمان ویزای مولتیپل کانادا ۵ ساله می‌شود. به همین دلیل ویزای توریستی این کشور به ویزای پنج ساله کانادا مشهور شده است.

نوع و مدت ویزای توریستی چگونه تعیین می شود؟

بر خلاف تصور رایج، افسر بررسی‌کننده پرونده، فقط «نوع» ویزای توریستی (سینگل یا مالتیپل) را مشخص می کند و افسر مرزی است که از نظر قانونی می‌تواند «مدت» ویزای توریستی را تعیین کند.

شما هنگامی که وارد کانادا می‌شوید، افسر اداره مهاجرت در فرودگاه، گذرنامه و ویزای شما را بررسی می‌کند و این اختیار را دارد که زمان آن را به کمتر از زمان درج شده در ویزای شما کاهش دهد. البته این اتفاق به ندرت رخ می‌دهد.

ایمان مویدی در انتها به مسافران کانادا توصیه می‌کند که قبل از ورود به این کشور برای پاسخ به سوالات احتمالی افسر مرزی از جمله محل اقامت، دلیل سفر و سوالات ساده‌ای از این دست آمادگی داشته باشند. چون پاسخ نامناسب به این سوالات ممکن است روند ورود به خاک کانادا را دچار مشکل کند.

 

در صورتی که به اطلاعات بیشتری درباره ویزای توریستی کانادا نیاز دارید می‌توانید به وب‌سایت شرکت مانامهاجرت سر بزنید.

 

منبع : خبر آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه