ارسال به دیگران پرینت

حمایت آمریکایی‌ها از برکناری ترامپ

نتایج یک نظرسنجی جدید حاکی است که حمایت از برکناری دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا درمیان مردم این کشور همچنان به قوت خود باقی است.

حمایت آمریکایی‌ها از برکناری ترامپ

این نظرسنجی که از سوی موسسه «مورنینگ کانسالت» و پولیتیکو انجام شد، ‌ نشان داد که نیمی از رای دهندگان به محکومیت ترامپ در جلسه محاکمه سنا رای مثبت دادند.

این نظرسنجی در روزهای ۲۹ و ۳۰ ژانویه (۹ و ۱۰ بهمن) انجام شد و نتایج آن مشخص کرد که افکار عمومی درمورد جلسه محاکمه ترامپ با کمترین تغییری همراه است، ‌ به طوری که ۵۰ درصد با برگزاری این جلسه و محکومیت ترامپ در آن موافقت و ۴۳ درصد با آن مخالفت کردند.

این نظرسنجی از یک نمونه آماری یک هزار و ۹۹۲ نفری گرفته شد و حاشیه خطای آن مثبت یا منفی ۲ درصد اعلام شد.

تبرئه ترامپ در دادگاه استیضاح با توجه به رد احضار شهود از سوی جمهوریخواهان، تقریبا حتمی است. ترامپ به سواستفاده از قدرت و اخلال در کار کنگره متهم است.۹۱۰۹

ترامپ در ارتباط با جلسه دادگاه و با توجه به رد احضار شهود، در حساب توئیتری خود نوشت: اهمیتی ندارد که در آخر چه به دموکرات ها می دهید، آنها هرگز خشنود نمی شوند، در مجلس نمایندگان دموکرات ها به ما هیچ چیزی ندادند.

ترامپ چهل و پنجمین رئیس جمهوری آمریکا در اواخر سال ۲۰۱۹ میلادی به اتهام سوء استفاده از قدرت و اخلال در کار کنگره استیضاح شد.

روند کلی محکمه استیضاح در سنای آمریکا تا کنون نشان داده که آرا در موافقت یا مخالفت با مسایل مطرح شده به صورت حزبی داده می شود و احتمال سلب قدرت از ترامپ بسیار دور از انتظار است.

اخراج رئیس جمهوری آمریکا از کاخ سفید نیازمند ۶۷ رای سناتورها است که با احتساب ۴۷ رای موافق دموکرات‌ها، به ۲۰ رای جمهوریخواهان نیاز است.

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه