ارسال به دیگران پرینت

خشم فلسطینی‌ ها از وزیر خارجه امارات

وزیر خارجه امارات از فلسطینیان به خاطر نپذیرفتن طرح "معامله قرن" آمریکا انتقاد کرد؛ انتقادی که خشم فلسطینی‌ها را در پی داشت.

خشم فلسطینی‌ ها از وزیر خارجه امارات

روزنامه القدس العربی چاپ لندن نوشت، عبدالله بن زاید آل نهیان، وزیر خارجه امارات با انتشار یادداشتی در روزنامه نیویورک تایمز تحت عنوان "هر بار که فلسطینیان می‌گویند نه، ضرر می‌کنند" در صفحه توییتر خود انتقادش را ابراز کرد.

در پی انتشار این مقاله بن زاید، واکنش‌ها و اظهارنظرات در توییتر افزایش یافت و بسیاری از فعالان گفتند، مخالفت فلسطینیان با معامله کذایی بیانگر شجاعت آنها با وجود تنها گذاشتن آنها توسط کشورهای عربی و رقابت برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی است.

این مقاله خشم گسترده فلسطینی‌ها را در پی داشت به طوریکه به وزیر خارجه امارات به شدت حمله کرده و او را به دلیل حمایت از طرح معامله قرن به "خیانت به مساله اول اعراب" متهم کردند.

این مقاله که روزنامه نیویورک تایمز منتشر کرد و بن زاید آن را در توییتر خود در روز جمعه بازنشر کرد، موجی از انتقادات را علیه کشورش به دلیل جانبداری از اشغالگری اسرائیل علیه منافع ملت فلسطین و مساله فلسطین در پی داشت.

امارت در مراسم اعلام طرح معامله قرن در کاخ سفید به واسطه یوسف العتیبه سفیرش در واشنگتن حضور داشت.

در پی برگزاری کنفرانس اعلام بندهای معامله قرن، العتیبه در بیانیه‌ای حمایت کشورش را از این طرح اعلام کرد و آن را به منزله نقطه شروع مهمی برای بازگشت به مذاکرات خواند.

طرح معامله قرن ترامپ که آن را روز سه شنبه اعلام کرد و فلسطینیان هم آن را رد کردند، شامل تشکیل کشور فلسطین به شکل جزیره‌ای است که پل‌ها و تونل‌ها آن را به هم متصل می‌کند. این طرح همچنین به مطالبات رژیم صهیونیستی که مدت‌ها در پی آن بود از جمله به رسمیت شناختن شهرک‌های این رژیم در کرانه باختری و "حاکمیت" آن بر غور اردن توسط آمریکا و اینکه قدس "پایتخت غیرقابل تقسیم اسرائیل" است، پاسخ می‌دهد.

گفتنی است فعالان در شبکه‌های مجازی تصویر سفرای امارات، بحرین و عمان را منتشر کردند که در مراسم اعلام طرح معامله قرن در کاخ سفید حضور داشتند و این تصویر را "تصویر ننگین" خواندند.

 

منبع : دنیای اقتصاد
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه