ارسال به دیگران پرینت

دستور تعطیلی نیروگاه برق شهید رجایی قزوین به دلیل آلودگی

استاندار قزوین گفت: با توجه به اینکه میزان آلودگی هوای شهر آبیک از شاخص ۱۴۰ عبور کرده است دستور تعطیلی نیروگاه شهید رجایی قزوین را صادر کرده‌ام.

دستور تعطیلی نیروگاه برق شهید رجایی قزوین به دلیل آلودگی

هدایت الله جمالی پور روز سه شنبه در جمع رسانه‌های استان قزوین، افزود: به مسوولان محیط زیست استان دستور داده‌ام که اگر شاخص آلودگی هوای شهر آبیک از رقم ۱۴۰ بالاتر برود برای تعطیلی نیروگاه شهید رجایی اقدام کنند.

وی اضافه کرد: این نیروگاه امروز به دلیل کمبود نیروی گاز، مجبور به مصرف سوخت مازوت است که همین موضوع موجب افزایش آلاینده‌ها در سطح شهرستان و رسیدن شاخص آلودگی به رقمی بالاتر از ۱۴۰ شده است.

جمالی پور ادامه داد: به اداره کل محیط زیست استان اعلام کرده‌ام که اگر شاخص آلودگی استان از رقم ۱۴۰ بگذرد باید نیروگاه بسته شود و اگر در این زمینه اقدام نکنند با آنها برخورد خواهیم کرد.

وی گفت: امروزه محیط زیست استان برای همه مساله مهمی است و به همین دلیل دیگر به هیچ عنوان در زمینه فولاد و آهن، مجوز سرمایه گذاری در استان را صادر نخواهیم کرد.

جمالی پور اضافه کرد: واحدهای تصفیه روغن نیز که باید اصلاح شوند مورد بررسی قرار خواهند گرفت و در دوره مدیریت ما هیچ مجوزی در این زمینه بدون تحقیق و بررسی صادر نخواهد شد.

وی گفت: برای احداث مرکز پسماند جدید نیز مجوز نخواهیم داد و هر طرح و برنامه دیگر باید در مرکز پسماند محمدآباد صورت گیرد.

 

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه