ارسال به دیگران پرینت

پر شدن ۵۰ درصدی سدهای مخزنی کشور

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های آب معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: حجم آب ورودی به سدها در سال جاری تا آخر آذرماه نزدیک به 6.9 میلیارد متر مکعب بوده و سدهای مخزنی در بخش‌­های کشاورزی، شرب و صنعت بالای 50 درصد ظرفیت‌شان پر شده است که بسیار خوشحال کننده است.

پر شدن ۵۰ درصدی سدهای مخزنی کشور

نادرقلی ابراهیمی دبیر ستاد توسعه فناوری‌های آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری  در مورد وضعیت ریزش‌های جوی کشور، گفت: آخرین وضعیت ریزش‌های جوی کشور بسیار امیدوار کننده است، ارتفاع کل ریزش‌های جوی کشور حدود ۸۷ میلیمتر بوده که این مقدار نسبت به میانگین دوره‌های مشابه درازمدت (سی‌ساله) که تقریبا ۶۱ میلی‌لیتر است نزدیک به ۴۳ درصد افزایش داشته است. 

وی افزود: اگرچه تا پایان آذر نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته حدود ۴ درصد کاهش داشتیم ولی نسبت به درازمدت با عدد خیلی خوب و امیدوارکننده‌ای مواجه‌ایم که جای شکرگزاری دارد. به طوری که ۴۳ درصد نسبت به دوره مشابه درازمدت وضعیت مطلوب‌تری را شاهد هستیم. 

* حجم آب ورودی به سدها در سال جاری قابل تأمل و شکرگزاری است

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های آب معاونت علمی خاطرنشان کرد: حجم آب ورودی به سدها در سال جاری تا آخر آذر ماه نزدیک به ۶.۹ میلیارد متر مکعب بوده که قابل تأمل و شکرگزاری است و امیدواریم با بارندگی‌هایی که اخیراً اتفاق افتاده شرایط بهتری حادث شود؛ چرا که  بالای ۵۰ درصد ظرفیت مخازن  سدهای کشور، پر شده است که بسیار خوشحال کننده است.

 

منبع : فارس
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه