ارسال به دیگران پرینت

فرزندان مادران شاغل انسان های شادتر و موفق تری می شوند

مادران شاغل همواره به دلیل کلیشه های ذهنی حاکم بر جامعه تحت فشار زیادی بوده اند. از گذشته تصور عموم بر این بوده که کودکان زنان شاغل به دلیل مشغله های کاری مادران شان، عشق، توجه و مراقبت کافی را دریافت نمی کنند. در سختی برقراری تعادل میان امور مربوط به فرزند پروری و شغل خود شکی نیست، اما آیا مادرانی که شاغل هستند و نمی توانند آنطور که مایلند برای کودک خود وقت بذارند، واقعاً باید نگران آینده ی فرزند خود باشند؟ خبر خوب آنکه علم می گوید معلوم شده فرزندان زنان شاغل به همان اندازه ی فرزندان زنان خانه دار، کودکان شادی هستند و حتی در اغلب موارد، این کودکان، در بزرگسالی به انسان های موفق تری تبدیل می شوند. در ادامه به نتایج یک تحقیق علمی می پردازیم که ثابت کرده شاغل بودن مادر، هم برای پسران و هم برای دختران مزایایی دارد.

فرزندان مادران شاغل انسان های شادتر و موفق تری می شوند

۵۵آنلاین :

کودکان مادران شاغل مشکلی ندارند و به اندازه ی بقیه ی همسن و سالان شان شاد هستند

فرزندان مادران شاغل شادتر و موفق ترند

همه ی مادران شاغل این تجربه را دارند: صبح شده و با آنکه کودک تان دوست دارد با شما بازی کند و در آغوش تان باشد، مجبورید او را ببوسید، با او خداحافظی کنید و به سر کار بروید. احساس گناه، نگاه سرزنش آمیز جامعه و احساس تردید نسبت های به توانایی های فرزند پروری خود، مشکلاتی هستند که مادران شاغل همواره با آن ها دست و پنجه نرم کرده اند.

اما تحقیقات پروفسور کتلین مک گین، استاد دانشکده ی تجارت دانشگاه هاروارد، نشان داده، شاغل بودن مادران هیچ تأثیری روی شادی فرزندان ندارد. هم دختران و هم پسران مادران شاغل، در دوران کودکی و بزرگسالی انسان های شادی هستند و در اغلب موارد، شاغل بودن مادر برای آن ها تأثیرات مثبتی روی آن ها دارد.

این پروژه ی تحقیقاتی عظیم در سال ۲۰۱۵ کلید خورد و در آن از اطلاعات چندین پژوهش بین المللی استفاده شد. این پژوهش ها، در مجموع، بیش از ۱۰۰ هزار شرکت کننده ی زن و مرد از ۲۹ کشور مختلف دنیا داشتند. نتایج این تحقیق نشان می دهد لزومی ندارد مادران شاغل احساس گناه کنند و نسبت به خود تردید داشته باشند، چرا که فرزندان آن ها نه تنها از شادی و موفقیت محروم نمی شوند، بلکه از بسیاری جهات، نسبت به سایرین برتری هایی دارند.

دختران مادران شاغل در شغل خود موفق ترند و اغلب درآمد بیشتری دارند

تحقیقات کتلین مک گین نشان داده، دختران مادران شاغل اغلب درآمد سالیانه ی بیشتری دارند، احتمال بیشتری وجود دارد که استخدام شوند و اغلب در پست های ناظر و سرپرست به کار گرفته می شوند. در مجموع، دختران مادران شاغل سالانه ۱،۸۸۰ دلار بیشتر از دخنران زنان خانه دار درآمد دارند. این تحقیق همچنین نشان داده تجربه ی زندگی متفاوت زنان شاغل این حقیقت ساده را به دختران شان یاد می دهد که شغل خود و کار فرزند پروری را می توان با موفقیت با یکدیگر پیش برد.

پسران مادران شاغل زمان بیشتری را صرف رسیدگی به خانواده ی خود می کنند

از آنجایی که از گذشته مردان عموماً شاغل بوده اند، پژوهش ها نشان داده شاغل بودن مادر تأثیر چندانی روی کار مردان ندارد. اما داشتن مادر شاغل باعث می شود مردان حمایت بیشتری از همسران خود داشته باشند. طبق این تحقیق، چنین مردانی، اغلب، در هفته ۵۰ دقیقه بیشتر را صرف کمک به همسر و رسیدگی به اعضای خانواده ی خود می کنند.

هم پسران و هم دختران مادران شاغل، نگرش برابر خواهانه ای در زندگی خانوادگی و اجتماعی خود دارند

نکته ی مهم دیگری که در این پژوهش معلوم شد آن بود که کودکانی که هم پدر و هم مادر آن ها شاغل هستند، این گرایش در آن ها وجود دارد که از کلیشه های جنسیتی خودداری کنند. پسران مادران شاغل، اغلب، زنان شاغل را به عنوان همسر خود انتخاب می کنند و در محل کار هم با زنان رفتار تبعیض آمیزی ندارند. دختران مادران شاغل هم نسبت به کودکان شان احساس گناه نمی کنند، چون درک درستی از شرایط کودکان زنان شاغل دارند و می دانند که برقراری تعادل بین شغل خود و امور مربوط به فرزند پروری، کار غیر ممکنی نیست.

منبع : روزیاتو
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه