ارسال به دیگران پرینت

تاکید سازمان جهانی بهداشت بر نقش بازی در سلامت کودکان

سازمان جهانی بهداشت (WHO) توصیه کرده‌است: کودکان برای برخورداری از سلامت کامل باید بیشتر بازی و از نشستن‌های طولانی مدت خودداری کنند.

تاکید سازمان جهانی بهداشت بر نقش بازی در سلامت کودکان

۵۵آنلاین :

در دستورالعمل اخیر سازمان بهداشت جهانی آمده‌است: کودکان کمتر از پنج سال نباید مدت زمان زیادی را صرف تماشای تلویزیون و انجام‌ بازی‌های رایانه‌ای کنند. لازم است خواب خوبی داشته باشند و مدت زمان بیشتری را بازی کنند تا در سلامت کامل باشند.

به گفته تدروس آدهانوم قبریسوس - دبیرکل سازمان بهداشت جهانی - دوره اولیه زندگی زمانی است که فرآیند رشد به سرعت اتفاق می‌افتد و ضروری است سبک زندگی خانواده به گونه‌ای باشد که بهبود سلامت را به دنبال داشته باشد.

کارشناسان این سازمان دستورالعمل جدیدی را در مورد کیفیت خواب و میزان فعالیت جسمی کودکان زیر پنج سال ارائه کرده و تاثیرات خواب ناکافی و نداشتن فعالیت جسمی مناسب را مورد ارزیابی قرار داده‌اند.

کارشناسان بر این باورند که ارتقای فعالیت‌های جسمی در کنار خودداری از نشستن‌های طولانی مدت و داشتن خواب کافی می‌تواند سلامت جسم و روان کودک را بهبود دهد و از چاقی در دوران کودکی که با بروز بیماری‌های جسمی دیگر در سال‌های بعد همراه است، پیشگیری کند.

به گزارش ایسنا به نقل از سایت اطلاع‌رسانی سازمان جهانی بهداشت، در حال حاضر بیش از ۲۳ درصد از بزرگسالان و ۸۰ درصد از نوجوانان فعالیت جسمی کافی ندارند. درصورتی‌که فعالیت‌های جسمی سالم در کنار الگوی خواب صحیح از دوران اولیه زندگی نهادینه شود به شکل‌گیری عادات صحیح در دوران کودکی، نوجوانی و بزرگسالی کمک می‌کند.

منبع : ایسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه