ارسال به دیگران پرینت

ماده 2 طرح تشویق مطلعین مفاسد اداری تصویب شد

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از تصویب ماده 2 طرح حمایت و تشویق مطلعین مفاسد اداری و اقتصادی در این کمیسیون خبر داد.

ماده 2 طرح تشویق مطلعین مفاسد اداری تصویب شد

۵۵آنلاین :

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از تصویب ماده 2 طرح حمایت و تشویق مطلعین مفاسد اداری و اقتصادی در این کمیسیون خبر داد.

سید حمایت میرزاده افزود: این طرح در جهت تقویت نظارت مردمی و نقش آحاد جامعه در مقابله با فساد اداری و اقتصادی تدوین شد؛ ماده 2 این طرح به کمیسیون آموزش مربوط می شد و پس از بررسی به تصویب رسید. در ماده 2 طرح حمایت و تشویق مطلعین مفاسد اداری و اقتصادی آمده است: ماده 2 - اشخاص مشمول این قانون عبارت‌اند از: الف - کلیه دستگاه‌های اجرائی شامل قوای سه‌گانه جمهوری اسلامی ایران اعم از وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و مؤسسات و دانشگاه‌ها، شرکت‌های دولتی، مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت، بانک‌ها و مؤسسات اعتباری دولتی، شرکت‌های بیمه دولتی، مؤسسات و نهادهای عمومی غیردولتی، مؤسسات عمومی، بنیادها و نهادهای انقلاب اسلامی، مجلس شورای اسلامی، شورای نگهبان، بنیادها و مؤسساتی که زیر نظر ولی‌فقیه اداره می‌شود و تولیت آستان‌های مقدس و همچنین دستگاه و واحدهایی که شمول قانون بر آن‌ها مستلزم ذکر یا تصریح نام است اعم از اینکه قانون خاص خود را داشته و یا از قوانین و مقررات آن تبعیت نمایند نظیر وزارت جهاد کشاورزی، شرکت ملی نفت ایران، شرکت ملی گاز ایران، شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران، سازمان گسترش نوسازی صنایع ایران، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، سازمان بنادر و کشتی‌رانی جمهوری اسلامی ایران، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، ستاد اجرائی قرارگاه سازندگی، سازمان محیط‌زیست ب - کلیه مؤسسات، سازمان‌ها، شرکت‌های وابسته و تحت مدیریت دستگاه‌ها و نهادهای موضوع بند «الف» ماده (2) ج - مراجع قضائی شامل دادسراهای عمومی و تخصصی، دادگاه‌های عمومی، کیفری و تخصصی د - شوراهای اسلامی شهر و روستا و شهرداری‌ها و کلیه شرکت‌های وابسته به آن‌ها هـ . مؤسسات خصوصی عهده‌دار مأموریت عمومی و - کلیه شرکت‌ها و مؤسسات واگذارشده در قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل چهل و چهارم (44) قانون اساسی که بخشی از سهام یا سرمایه آن‌ها متعلق به دولت است. تبصره - نیروهای مسلح و وزارتخانه‌های اطلاعات و دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از شمول این قانون مستثنی می‌باشند؛ لیکن احکام این قانون در خصوص واحدهای اجرائی و بنگاه‌های اقتصادی وابسته به آن‌ها اعمال می‌شود. میرزاده با بیان اینکه در نشست عصر امروز کمیسیون آموزش مجلس، طرح مبارزه با تبعیض نژادی و تنفر قومی هم مورد بررسی قرار گرفته است، گفت: کمیسیون اصلی این طرح، کمیسیون حقوقی قضایی است و ماده 14 آن در اینجا بعنوان کمیسیون فرعی مورد بررسی قرار گرفت که به تصویب نرسید. نماینده مردم گرمی و مغان در مجلس دهم شورای اسلامی درباره دیگر برنامه های دستور کار نشست امروز کمیسیون آموزش اظهار داشت: بررسی طرح ممنوعیت تبلیغ کلاس های خصوصی قرار شد در کمیته های آموزش پرورش و کمیته آموزش عالی با حضور مسئولان مربوطه انجام شود. به گفته عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، طرح حمایت از آسیب دیدگان سیل مربوط به شرکت های تولیدی می شد که در موارد سوانح و حوادث دستگاه های هشدار دهنده تولید می کنند؛ معافیت مالیاتی این شرکت ها مورد بررسی قرار گرفت و به کمیسیون بودجه ارجاع شد.

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه