ارسال به دیگران پرینت

بر اساس گزارش دیلی استار؛ افزایش خودکشی در میان کهنه سربازان و نظامیان انگلیسی

دیلی استار نوشت: خودکشی در میان نظامیان در حال خدمت یا کهنه سربازان انگلیس در حالی شایع شده است که فرماندهان ارتش انگلیس این موضوع را انکار می کنند.

بر اساس گزارش دیلی استار؛  افزایش خودکشی در میان کهنه سربازان و نظامیان انگلیسی

۵۵آنلاین :

دیلی استار در گزارشی به قلم فیلیسیتی کراس در پایگاه اینترنتی خود نوشت: یک سرباز صفر سابق انگلیسی در وبلاگ خود تصاویر ویدئویی هولناکی درباره رنج و عذاب روحی که می کشید منتشر کرد؛ تصاویری که موجب شناخت بیشتر درباره خودکشی همه گیر در میان کهنه سربازان ارتش انگلیس شد.

در شش هفته گذشته هشت عضو سابق یا در حال خدمت ارتش انگلیس خودکشی کرده اند. سه تن از آنها در عرض پنج روز خودکشی کردند که همگی شان یا از افسردگی رنج می بردند یا فشارهای عصبی و اختلالات روحی پس از جنگ. تازه ترین مورد خودکشی مربوط به جیمی دیویس است. وی صفحه ای را در فیس بوک اداره می کرد که برای نظامیانی با شرایط روحی مشابه شرایط وی بود. وی در این صفحه تصویری ویدئویی درباره رنج و دردی که خودش می کشید, منتشر کرد. این نظامی 32 ساله که با هنگ سلطنتی اسکاتلند, به عنوان تک تیرانداز در جنگ عراق, و افغانستان خدمت کرده بود, دو هفته پیش خودکشی کرد.

وی در یکی از تصاویر ویدئویی با توصیف عذابی که بر اثر فشار و آسیب های روانی ناشی از جنگ تحمل می کند, گفت: "من هر روز احساس می کنم که از درون گریه می کنم." او با بیان اینکه نمی خواهد خانه را ترک کند گفت: "دوست ندارم هیچ کاری بکنم. روحیه ام هر روز بدتر می شود." جیمی همچنین گفت قادر به نشان دادن عواطف و احساسات درونی خود نیست. وی گفت: "من واقعاً از درون احساس گریه شدید دارم, اما نمی توانم گریه کنم."

یکی از دیگر از نظامیان سابق که هفته های اخیر خودکشی کرد, رایان اسمیت بود که او نیز در هنگ سلطنتی اسکاتلند خدمت می کرد. آلیستر مک لیش, نظامی 19 ساله ای که در حال حاضر در همان هنگ خدمت می کند, نیز خودکشی کرد. یکی از همقطاران سابق رایان گفت: "شرایط به نقطه بحرانی رسیده است. اوضاع بسیار بد شده است و ظاهراً روزی نیست که خبر خودکشی یکی از همقطارانمان را نشویم." او گفت: "نمی دانم راه حل چیست. اما آنها باید به سرعت کاری کنند. کسانی هم هستند که خودکشی می کنند و کسی متوجه نمی شود. این غم انگیز است."

موارد خودکشی اخیر میان نظامیان انگلیسی تنها "جزئی" از چیزی است که طرفداران حقوق کهنه سربازان, آن را "خودکشی همه گیر" توصیف کرده اند. تروویر کلوت نظامی سابق گفت فرماندهان دفاعی موضوع خودکشی کهنه سربازان را انکار می کنند. وی گفت: "چه می شود اگر وزارت دفاع قبول کند که مشکل دارد؟ وقتی این میزان خودکشی در میان نظامیان یا کهنه سربازان وجود دارد, یعنی مشکلی هست. وزارت دفاع باید فوراً تحقیق کند و ببیند چرا این تعداد بالا از نظامیانی که دچار اختلالات ناشی از آسیب های روانی پس از جنگ هستند, خودکشی می کنند. قصور در این کار نشانه نقض جدی پیمان نظامی است."

معلوم نیست چند نفر از کهنه سربازان و نظامیان خودکشی کرده اند, زیرا وزارت دفاع موارد خودکشی در میان کهنه سربازان را ثبت نمی کند. سخنگوی دولت گفت: "ما همه را- اعم از نظامیان در حال خدمت و کهنه سربازان- ترغیب می کنیم از طیف گسترده حمایت هایی استفاده کنند که در اختیار افراد با اختلالات و مشکلات روانی قرار می گیرد. وزارت دفاع هزینه بهداشت روان را به 22 میلیون پوند در سال افزایش داده است.

منبع : خبرگزاری صدا و سیما
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه