ارسال به دیگران پرینت

تغذیه در ورزش

اگر می‌خواهید به‌طور جدی و اصولی ورزش کنید نمی‌توانید هر ماده‌غذایی را در هر زمانی میل کنید.

تغذیه در ورزش

۵۵آنلاین :

اگر می‌خواهید به‌طور جدی و اصولی ورزش کنید نمی‌توانید هر ماده‌غذایی را در هر زمانی میل کنید. همان‌طور که برای بعد از ورزش مواد‌غذایی مناسبی نیاز دارید قبل از شروع ورزش نیز باید اصولی را رعایت کنید.بدون شک ورزش کردن بدون تغذیه مناسب موثر نخواهد بود.اگر می‌خواهید به‌طور جدی و اصولی ورزش کنید نمی‌توانید هر ماده‌غذایی را در هر زمانی میل کنید. در ادامه مواد‌غذایی‌ای عنوان می‌شوند که قبل از ورزش مناسب نیستند و امکان دارد باعث ایجاد دل‌درد، کرامپ‌های عضلانی و سستی و بی‌‌‌حالی شوند.

ماست

بدون شک ماست یک میان وعده خوب و یکی از محصولات لبنی مفید است. ماست، پروتئین، فیبرها و میزان مناسبی پروبیوتیک به بدن می‌رساند که برای دستگاه گوارش مفید هستند. اما با این حال ماست نیز یک محصول لبنی است که با ورزش جور نیست. حتی اگر شما نسبت به محصولات لبنی حساس نباشید باز هم مصرف ماست امکان بروز کرامپ‌های عضلانی، ناراحتی و حتی اسهال را فراهم می‌سازد. بهتر است مصرف آن را به بعد از ورزش موکول کنید.

سبزیجات

نمی‌توان از خواص فوق‌العاده سبزیجات برای سلامتی بدن چشمپوشی کرد. سبزیجات سرشار از فیبر و آب هستند که احساس سیری طولانی‌مدتی ایجاد کرده و مانع از ریزه خواری و مصرف مواد غذایی حاوی ارزش غذایی پایین می‌شوند. اما مصرف سبزیجات قبل از ورزش به‌دلیل فیبر زیاد می‌تواند مشکل‌ساز شود.متخصصان توصیه می‌کنند که از مصرف موادغذایی سرشار از فیبر قبل از ورزش خودداری شود. چون فیبرها سرعت هضم غذا را افزایش می‌دهند.

اسموتی‌ها

اسموتی‌های میوه‌ها و سبزیجات جزو نوشیدنی‌های فوق‌العاده برای وعده صبحانه هستند.این نوشیدنی‌ها حاوی میزان زیادی فیبرها و برخی پروتئین‌های مورد نیاز بدن هستند. اگر چند ساعت قبل از ورزش اسموتی بنوشید درست زمان رسیدن به باشگاه و شروع به ورزش دلتان ضعف خواهد رفت. علاوه بر این اسموتی‌ها معمولا سرشار از فیبر هستند که باعث ایجاد احساس ناراحتی دردستگاه گوارش می‌شوند.

آووکادو

در سال‌های اخیر آووکادو جای خود را در بازار میوه باز و شهرت زیادی در بین مردم پیدا کرده است. این میوه مفید سرشار از فیبر، پروتئین و مواد مغذی لازم برای بدن است. اما با این حال جزو موادغذایی ممنوعه قبل از ورزش است. مصرف موادغذایی چرب مانند آووکادو می‌تواند باعث ایجاد احساس بی‌حالی و سستی شود توصیه می‌کنیم که آووکادو و موادغذایی مشابه آن را به بعد از جلسه ورزشی موکول کنید.

شکلات پروتئینی

خوردن شکلات پروتئینی برای بعد از ورزش مناسب است.اما انتخاب مناسبی برای قبل از ورزش نیست. این شکلات‌ها اغلب سرشار از قند هستند که بعد از مصرف افت قندخون را نیز به‌همراه دارند. این شکلات‌ها همچنین حاوی میزان زیادی پروتئین و در عین حال کربوهیدرات‌های کمی‌هستند که انرژی لازم برای انجام یک جلسه ورزشی را به بدن نمی‌رسانند. قبل از ورزش بهتر است محصولات انرژی زای حاوی غلات کامل و کم قند را انتخاب کنید.

شکلات‌سیاه

شکلات‌سیاه ک ماده‌غذایی فوق‌العاده است و انرژی زیادی تولید می‌کند.چون حاوی قند و کربوهیدرات است که انرژی تولید کرده و برای ورزشکاران مناسب است. اما مشکل اکثر میان وعده‌هایی مانند شکلات این است که مصرف آنها با افت قندخون همراه هستند. این مساله نیز باعث ایجاد خستگی شده و شروع ورزش را سخت می‌کند. بنابراین بهتر است یک خوردنی مناسب‌تر که نیاز به زمان بیشتری برای هضم دارد و کم قند است انتخاب کنید.

منبع : آرمان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه