ارسال به دیگران پرینت

فائو: جنوب شرق آسیا از مراکز اصلی سوء مصرف آنتی بیوتیک ها در جهان است

سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) جنوب شرق آسیا را از مراکز اصلی سوء مصرف آنتی بیوتیک ها در جهان نام برد و درعین حال درمورد آثار زیانبار این موضوع بر سلامت مردم این منطقه در دهه های آتی هشدار داد.

فائو: جنوب شرق آسیا از مراکز اصلی سوء مصرف آنتی بیوتیک ها در جهان است

۵۵آنلاین :

این سازمان با تاکید براینکه استفاده بیش از اندازه آنتی بیتوتیک ها در رژیم های غذایی انسانی و حیوانی مقاومت ها را نسبت به عفونت های باکتریایی افزایش می دهد از نهادهای بهداشتی مسئول دراین کشورها خواست تا دراین زمینه تدابیر لازم را به کار گیرند.

به گزارش بانکوک پست 'خوان لور بورث'رئیس بخش دام و طیور سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد با اعلام این موضوع در جریان اجلاس منطقه ای روز گذشته اعضای این سازمان در بانکوک تایلند در مورد'مقاومت های ضدمیکروبی' افزود: در جنوب شرق آسیا به دلیل رشد سریع جمعیت در کلان شهرها شاهد افزایش استفاده از مواد غذایی کشاورزی و حیوانی که در تولید آنها از مواد آنتی بیوتیک زیادی استفاده شده است .

طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی درحال حاضر بیش از 500 هزار نفر در 22 کشور جهان دارای بیماری هستند که نسبت به داروهای انتی بیوتیک مقاومت نشان می دهند که این موضوع ناشی از استفاده بیش از اندازه آنتی بیوتیک ها در تولیدات مواد غذایی کشاورزی و حیوانی است.

بورث با اشاره به این گزارش سازمان بهداشت جهانی گفت: این آمار نشان می دهد که درصورتی که بدن بیماران نسبت به دریافت آنتی بیوتیک ها مقاومت نشان دهد احتمال سرایت بیماریها در جهان افزایش می یابد.

طبق این گزارش آمار نشان می دهد که برخی از رایج ترین و خطرناکترین بیماری های عفونی در جهان به درمان با آنتی بیوتیک مقاومت نشان می دهند که این موضوع احتمال افزایش مرگ و میر را افزایش می دهد.

گزارش دیگری در سال 2016 که به سفارش وزارت بهداشت انگلیس و به مدیریت یک اقتصاد دان به نام 'او نیل' تهیه شده نشان می دهد در صورتی که چالش مقاومت به داروهای آنتی بیوتیک در جهان رفع نشود احتمالا بیش از 100 تریلیون دلار تا سال 2050 در درمان ابیماری ها از بین می رود و آمار مرگ و میر ناشی از آن تا 35 سال آینده به 10 میلیون نفر خواهد رسید.

لورث با اعلام نتایج تحقیقات دولت انگلیس تاکید کرد: طبق این گزارش 90 درصد از آمار این تلفات احتمالا به کشورهای درحال توسعه اختصاص خواهد یافت که کشورهای جنوب شرق آسیا در مرکز آن قرار دارند.

وی بدون ذکر آماری، میزان مصرف آنتی بیوتیک ها را در دامداری ها و مزارع کشورهای جنوب شرق آسیا رو به افزایش دانست و درعین حال از مسئولان بهداشتی این کشورها خواست تا برای کاهش این روند برنامه ریزی های جدی داشته باشند.

مالزی، اندونزی، فیلیپین، سنگاپور، تایلند، ویتنام، برونئی، میانمار، کامبوج و لائوس 10 کشورجنوب شرق آسیا با بیش از 650 میلیون نفر جمعیت هستند.

منبع : ايرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه