ارسال به دیگران پرینت

‌اینفلوئنسرها

و‌اقعیت هایی از بلاگرها و ویدیوهای دروغین | اینفلوئنسرها را دنبال نکنید | همه چیز لو رفت

‌اینفلوئنسرها را دنبال نکنید.

و‌اقعیت هایی از بلاگرها و ویدیوهای دروغین | اینفلوئنسرها را دنبال نکنید | همه چیز لو رفت

به قدر کفایت داده و پژوهش و واقعیت زیسته داریم که دنبال کردن این‌ها چه گستره‌ی وسیعی از خطر و نتیجه‌ی ناخوشایند دارد:

از  گرفتار شدن یا شدت گرفتن مشکلاتی مثل تصویر خود از بدن، اعتمادبه‌نفس، نارضایتی از وضع زندگی و درآمد، خرج بی‌رویه و خرید محصولاتی/‌که به آن نیازی ندارید، مقایسه دایمی وضعیت زندگی خود با دیگران و ... تقریبا تمام اینفلوئنسرها جایی دارند محصول و برندی را تبلیغ می‌کنند.

آن‌ها متخصص آن حوزه نیستند، هیچ دانش واقعی درباره‌ی اثرات و خطرات احتمالی محصول ندارند، درباره‌ی محصول ادعاهای مثبت تخیلی می‌کنند که پشتوانه/‌علمی ندارد و بابت این دارند پول و پورسانت می‌گیرند.

پشت صحنه در اکثر مواقع چندین نفر مشغول به کارند تا این تصاویر دروغین «پرفکت» را ارائه کنند. آن مادر اینفلوئنسر که ۳ بچه قدونیم‌قد دارد و تمام‌وقت کار می‌کند و هیکل‌اش عالی است و به شما این حس را می‌دهد که مادری بی‌عرضه و چاق و/‌همیشه خسته‌اید، برعکس شما دو سه نفر دارد که غذایش را بپزند و بچه‌ها را تروخشک کنند و هر روز موهایش را اتو بکشند! بدون این امتیازها او هم مادری خسته و گرفتار مثل شماست و بس.آن یکی که هیکل عضلانی دارد و ورزشکار و هر روز یک نوشابه لاغری و پودر پروتئین با ادعای بی‌سروته را تبلیغ/‌می‌کند و هر روز به شما حس نفرت از بدن‌تان را می‌دهد، بابت آن تبلیغ‌ها و حتا بابت شورت ورزشی که پایش می‌کند پول و پورسانت گرفته و هیچ دانش واقعی درباره تغذیه ندارد و ادعاهایش دروغ محض. این همه پست‌های لقمه‌ای مزخرف درباره روان‌شناسی و مشکلات جدی مثل تروما، گیر افتادن در رابطه سمی،‌اختلال دوقطبی و غیره که هم‌خوان می‌کنید، دارد واقعیت‌ها و مشکلات پیچیده‌ی روان را که فرد با فرد متفاوت است و رویکرد منحصربفردی را می‌طلبد، برایتون ام‌پی‌تری می‌کند و هیچ احدالناسی با خواندن این‌ها نه راهکار مواجهه با مشکلاتش را پیدا می‌کند نه چیزی از درد روان‌اش کم می‌شود./‌مشکل گوارش شما با دنبال کردن آدمی که تجربی چهار تا مقاله گوگل درباره‌ی گوارش خوانده و خودش سال‌ها مشکل گوارش داشته حالا با جوشانده ترکیب گه و پیاز "حل کرده" , حالا توهم زده متخصص گوارش است، حل نمی‌شود.

بیشتر بخوانید:

 

باید پیش متخصص گوارش در مطب واقعی بروید و آزمایش‌های واقعی انجام بدهید تا مشکل‌را پیدا و درمان کنند. فمینیستی که هر پست‌اش عکس از خودش و «شوور خارجی‌اش» است و هیچ تحصیلات مرتبط با مطالعات جنسیت یا جامعه‌شناسی و تاریخ زنان ندارد و دارد از دوزاری‌ترین کتاب‌های جریان اصلی که در عالم جدی مطالعات جنسیت کسی برایش تره هم خرد نمی‌کند، هی راهکار یک‌قرون دوزار بیرون/‌می‌کشد و حتا یک روز کار واقعی(نه ول‌گشتن در اینترنت) در حوزه زنان نکرده، نه چیزی به دانش فمینیستی شما اضافه می‌کند و نه در بازه درازمدت کوچک‌ترین سودی برای فراگیر شدن مطالبه برابری‌خواهی و دیدن پیچیدگی‌های این تلاش در بستر تاریخی و فرهنگی خاص خودش را دارد. برای تمام این‌ها/‌شبکه اجتماعی «نون دونی» است.

خیلی‌هاشون واقعا از این‌جا درآمد دارند و باقی از این‌جا برای خودشان پروفایل و اعتبار و موقعیت دست‌وپا می‌کنند تا سر از رسانه‌ها و بعد کنفرانس‌ها و غیره دربیارند و با همین بعدا شغل بگیرند. شما در دام مقایسه خودتان با این‌ها می‌افتید و تحقیق نشان می‌دهد‌مقایسه چطور به افزایش حس اضطراب، نگرانی و حس ناکافی بودن دامن می‌زند. اگر هم از سر نفرت‌ورزی این‌ها را دنبال می‌کنید که حرص بخورید و بعد مسخره‌شون کنید، این رفتار مخرب و ناسالم است و بدتر از همه خودتان را از درون می‌جود و خرد می‌کند و تصویر بیرونی‌تان هم آدمی به‌غایت گوش‌تلخ است.‌همان‌قدر که ضروری است در واقعیت با آدم‌هایی معاشرت کنید که دوستشان دارید، از آن‌ها انرژی و انگیزه می‌گیرید، واقعی‌اند با همه کمبودها و زخم‌ها و ترس‌های آدمی‌زاد، صداقت دارند و ازشون چیزی یاد می‌گیرید و احساس می‌کنید بودن‌شان شما را تهی نمی‌کند، با شبکه اجتماعی رفتار کنید.

منبع : چند ثانیه
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه