ارسال به دیگران پرینت

چین؛ بزرگترین بازار گل آسیا

تکیه بر اینفلوئنسرها برای فروش گل در چین

پس از بالا رفتن استانداردهای زندگی در چین، تقاضا برای خرید گل های شاخه ای افزایش یافته است. گل های دومین بازار بزرگ گل جهان در 48 ساعته به سراسر چین ارسال می‌شوند.

 تکیه بر اینفلوئنسرها برای فروش گل در چین

چین برای فروش گل به اینفلوئنسرها (تاثیرگذاران فضای مجازی) و فضاهای آنلاین روی آورده و از این روند راضی است.

به گزارش عصرایران، دومین بازار بزرگ گل در جهان از نفوذ تاثیرگذران فضای مجازی در این صنعت بهره می‌برد.

خبرگزاری فرانسه نوشت: تجارت الکترونیک در چین بسیار بزرگ است و اینفلوئنسرها با نمایش کالاهای لوکس به ویژه محصولات آرایشی ثروت کلان را نصیب صاحبان صنایع می‌کنند و شخصا هم از آن بهره‌مند می‌شوند.

اینک صنعت گل و گیاه چین با ارزش تخمینی 160 میلیارد یوان (25.1 میلیارد دلار) برای بهره‌مندی از تاثیرگذاران فضای مجازی وارد عمل شده است.

بسیاری از مردم که پیشتر شخصا از مراکز گل خرید می‌کردند اینک سر در گوشی‌های همراه خود می‌کنند از طریق گوشی‌های همراه خود به خرید گل‌ و گیاه می‌پردازند.

"کای کای" اینفلوئنسر چینی با تلفن هوشمند خود از یک استودیوی کوچک در بزرگترین بازار گل آسیا با طرفداران مشتاقش در باره خرید، فروش مناسب گل صحبت می‌کند و جعبه‌های گل رز، نیلوفر و میخک را روی هم می‌گذارد.

بیش از نیمی از گردش مالی گل و گیاه چین از طریق خرده فروشی های آنلاین تامین می‌شود.

تجارت الکترونیک به کسب و کار بزرگی در چین تبدیل شده و اینفلوئنسرها (تاثیرگذاران) و تبلیغ کنندگان آنلاین با نمایش محصولات لوکس به ویژه شرکت‌های برتر زیبایی ثروتمند می‌شوند. اینک صنعت گل و گیاه چین به بهرمندی از اینفلوئنسرها روی آورده است/ عکس: خبرگزاری فرانسه

دومین بازاز بزرگ گل جهان (عکس

"کای کای" اینفلوئنسر 23 ساله چینی خطاب به دنبال کنندگان خود پشت صفحه تلفن همراهش می‌گوید: "برای کسانی که بلافاصله سفارش دهند، 5 دسته گل فقط 39.8 یوان (6.25 دلار) حساب می شود. مسئولان فروش و تحویل نیز بسته‌های خریداری شده را با سرعت برق به مشتریان تحویل می دهند".

این تاثیرگذار آنلاین به خبرگزاری فرانسه گفت: "وقتی چیزی را برای مدتی طولانی می‌فروشید کلمات به صورت طبیعی جاری می‌شوند".

با این وجود درآمد صنعت گل و گیاه چین برای صاحبان این صنعت و تبلیغ کنندگان آنلاین منبعی قابل اعتماد نیست.

یک اینفلوئنسر چینی در حال نمایش گل در بزرگترین بازار گل آسیا در چین/ عکس: خبرگزاری فرانسه

دومین بازاز بزرگ گل جهان (عکس

"کای کای" با اشاره به همکارش که در کنار دست او بوته‌های گل را در جعبه های مقوایی بسته بندی و آماده ارسال می‌کند، افزود: "فروش گل در فصول مختلف متفاوت است بنابراین درآمد روزانه یک پخش کننده آنلاین متغیر خواهد بود. تنها چیزی که می‌توانم بگویم این است که هرچه بیشتر کار کنید خوش شانس‌تر خواهید بود".

پس از بالا رفتن استانداردهای زندگی در چین، تقاضا برای خرید گل های شاخه ای افزایش یافته است. این موضوع باعث رونق سالانه تجارت گل و گیاه در استان جنوبی "یون‌نان" چین شده که همواره آب و هوای معتدلی دارد.

روزانه بیش از 600 نفر سفارشات گل و گیاه در بازار بزرگ گل چین را ثبت می کنند/ عکس: خبرگزاری فرانسه

دومین بازاز بزرگ گل جهان (عکس

دومین بازاز بزرگ گل جهان (عکس

"کون‌مینگ" مرکز استان "یون‌نان" دارای بزرگترین بازار گل آسیا و دومین بازار بزرگ گل جهان پس از "آلسمیر" در هلند است.

گل‌ها حیاتی شده‌اند

حراج گل‌های رز هر روز راس ساعت 3 بعد از ظهر در اتاقی بزرگ و در برابر بیش از 600 فروشنده و ثبت کننده سفارش روزانه پشت صفحات رایانه برگراز می‌شود.

"ژانگ تائو" مسئول تدارک بازار می گوید: "یون نان" حدود 80 درصد گل چین را تولید می کند و 70 تا 80 درصد از گل‌های فروشی از طریق اتاق حراج ما فروخته می‌شوند".

او افزود: "معمولا از اتاق فروش آنلاین روزانه بیش از 4 میلیون گل فروخته می‌شود و برای ولنتاین چینی حدود 9.3 میلیون گل در روز فروختیم".

دومین بازاز بزرگ گل جهان (عکس

این گل‌ها 48 ساعته به سراسر چین ارسال می شوند.

"بی شی شی" یک تاثیرگذار دیگر در بخش خرده فروشی بازار گل و گیاه، محصولات موجود در غرفه‌ و طبقات را به نمایش می‌گذارد تا به مشترکان آنلاین خود بفروشد.

این زن 32 ساله با پوشیدن "هانفو" لباس سنتی چینی و با عبور از جلوی طبقات، گل‌ها را به 60 هزار مشترک خود نشان می‌دهد و می فروشد.

این گل‌ها 48 ساعته به سراسر چین ارسال می شوند

دومین بازاز بزرگ گل جهان (عکس

او گل‌ها بر می‌دارد و آنها به صفحه نمایش نزدیک کرده و نشان می دهد. دنبال کنندگان او نیز برای ثبت سفارش های خود عجله دارند.

"بی شی شی" فروش آنلاین را از اوایل سال گذشته و درست زمانی که چین در گیر همه‌گیری فلج کننده کووید 19 بود، آغاز کرد. در آن زمان این تبلیغ کننده آنلاین متوجه شد که مردم برای دیدن گل‌هایی که دیگر قادر به خرید مستقیم آن از بیرون نیستند، اشتیاق دارند.

"کون‌مینگ" مرکز استان "یون نان" دارای بزرگترین بازار گل آسیا و دومین بازار بزرگ گل جهان پس از  بازار گل "آلسمیر" در هلند است/ عکس: خبرگزاری فرانسه

اینفلوئنسر چینی

این تاثیرگذار چینی می‌گوید که توانسته گل هایی به ارزش 150 هزار یوان (23500) دلار را در سه ساعت پخش زنده خود بفروشد.

او حدود 10 درصد کمیسیون می‌گیرد و به آینده این تجارت خوش‌بین است.

او می‌گوید: "مردم بیشتر و بیشتر قدر تشریفات را می دانند. گل ها به آنها احساس شادی می‌دهد و  جوانان شروع به خرید گل می‌کنند".

دومین بازاز بزرگ گل جهان (عکس

"کیانگ چونجونگ" رئیس شرکت "گل دونان" یکی از بزرگترین شرکت‌های گل و گیاه در بازار چین می گوید: بازار هنوز با اشباع فاصله دارد.

"کیانگ" می‌گوید: خرید هفتگی گل در بسیاری از خانواده‌ها به یک عادت تبدیل شد است. فکر می‌کنم که روزی آنها مانند آب و هوا به یک نیاز حیاتی تبدیل می‌شود".

دومین بازاز بزرگ گل جهان (عکس

 

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه