ارسال به دیگران پرینت

کسبه امین | اعتراض به مالیات

ماجرای گزارش تسنیم از تجمع کسبه امین‌ | علت حضور در واکنش به افزایش هزینه مالیات + ویدیو

تسنیم از تجمع کسبه امین‌حضور در واکنش به افزایش هزینه مالیات گزارش داد.

ماجرای گزارش تسنیم از تجمع کسبه امین‌ | علت حضور در واکنش به افزایش هزینه مالیات + ویدیو

خبرگزاری تسنیم نوشت: ساعتی پیش حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ نفر از کسبه‌ لوازم خانگی و الکترونیکی در اعتراض به افزایش مالیات، تجمع کرده و خواستار پاسخگویی مسئولین نسبت به این مهم و چرایی افزایش هزینه‌های مالیاتی خود شدند.

بیشتربخوانید:

نامه ۶۱ اقتصاددان به مردم ایران

 

از آغاز تجمع تا پایان آن که کمتر از ۱۰ دقیقه به طول انجامید، کسبه مانع سواستفاده احتمالی برخی افراد غیرمرتبط با اعتراض مالیاتی خود شدند؛ برخی نیز که قصد جهت دادن به اعتراض مالیاتی کسبه منطقه امین حضور را داشتند بعد از حضور پلیس متفرق شدند.

بعد از پایان تجمع نیز، برخی فرماندهان ناجا با حضور در فروشگاه‌های معترض اعتراض آنها را استماع کردند.

 تسنیم به نقل از خبرنگارش نوشت: هم‌اکنون هیچ تجمع در خیابان امین‌حضور وجود ندارد و نیروهای یگان امداد نیز بعد از برقراری آرامش کامل این خیابان را ترک کردند.

ویدیو اعتراض کسبه امین‌حضور تهران به طرح مالیاتی وزارت اقتصاد

جمعی از مغازه‌داران خیابان‌های امین‌حضور و جمهوری تهران در اعتراض به طرح مالیات بر تراکنش‌های بانکی و افزایش چندبرابری مالیات مغازه‌ها نسبت به پارسال مغازه‌های خود را تعطیل کردند.

در ویدیوهای منتشر‌شده تجمع‌کنندگان از سایر مغازه‌داران می‌خواهند که مغازه‌ها را تعطیل کنند.

در اراک نیز حدود ۲۰۰ بازاری مقابل اداره مالیات در اعتراض به میزان مالیات‌ها تجمع کردند. مسئولان استان باحضور در بین کسبه به سوال آنها پاسخ دادند.

طرح جدید یکی از پیشنهادهای وزارت اقتصاد برای جلوگیری از فرار مالیاتی و کاهش چاپ پول بی‌پشتوانه است. قرار است در‌صورت تصویب، ما‌به‌التفاوت گردش حساب‌های بالای ۵ میلیارد تومان شامل مالیات شود.

همزمان افزایش قیمت ارز در بازار غیررسمی باعث شد برخی علت اعتراض را قیمت دلار اعلام کنند. امروز با اینکه قیمت رسمی دلار حدود ۲۷ هزار تومان بود، اما در بازار آزاد به مرز ۳۳ هزار تومان رسید.

کارشناسان افزایش قیمت دلار را ناشی از فضای روانی می‌دانند و بانک مرکزی هم اعلام کرده عرضه دلار در بازار را افزایش داده و قیمت را کنترل خواهدکرد.

منبع : تسنیم
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه