ارسال به دیگران پرینت

صنعت برق/انرژی

میزان نیاز مصرف برق در کشور حدود ۷۰ هزار مگاوات است

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر با یادآوری ناترازی موجود بین تولید و مصرف گفت: میزان نیاز مصرف برق در کشور حدود ۷۰ هزار مگاوات بوده و جبران این ناترازی نیازمند برنامه ریزی و توجه ویژه دارد.

میزان نیاز مصرف برق در کشور حدود ۷۰ هزار مگاوات است

محمد اله داد عصر چهارشنبه در دومین نشست گذر از پیک ۱۴۰۱ که با حضور مدیران عامل شرکت های توزیع برق استان های مرکزی ،خراسان شمالی وجنوبی،گلستان و شهرستان مشهد برگزار شد، افزود: افزایش مصرف صنایع و تعداد مشترکان موجب ناترازی تولید و مصرف برق شده که باید با تعادل بخشیدن به مصرف و مدیریت شبکه تولید و توزیع برق برای عبور از پیک آماده بود.

وی ادامه داد: صنعت برق در نوروز امسال استراحت نداشته و برنامه ریزی ویژه ای برای عبور از پیک ۱۴۰۱ طراحی شده‌ است.

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر بر ضرورت کنترل پذیری مشترکین دیماندی برای مدیریت بار و مصرف و برگزاری جلسات هماهنگی با استانداران ، فرمانداران و مجمع نمایندگان استان ها برای همراهی بیشتر و رفع موانع تاکید کرد.

اله‌داد با یادآوری نامگذاری سال جدید با عنوان  «سال تولید، دانش بنیان و اشتغال‌آفرین»از سوی رهبر معظم انقلاب، خاطرنشان کرد: بهره گیری از دانش های کاربردی بروز و تخصصی در صنعت برق و توسعه انرژی های تجدید پذیر ضرورتی انکار ناپذیر است.

برق منطقه‌ای باختر سه استان همدان، لرستان و مرکزی با ۷۷ هزار کیلومتر مربع مساحت، پنج میلیون نفر جمعیت و ۲ میلیون مشترک را در بر می‌گیرد. 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه