ارسال به دیگران پرینت

مدرسه 200 قلب زبان فارسی در ایروان

مدرسه شماره 200 در ایروان که مسئولیت آموزش زبان فارسی را به عنوان یک درس و برنامه مصوب به دانش آموزان برعهده دارد، قلب آموزش این زبان در ارمنستان شناخته می شود.

مدرسه 200 قلب زبان فارسی در ایروان

۵۵آنلاین :

این مدرسه روز پنجشنبه میزبان سیدکاظم سجادی سفیر جمهوری اسلامی و یک هیات آموزشی ایرانی بود که در نشست با خانم کایانه سوقومونیان مدیرکل آموزش شهرداری ایروان و هاسمیک هوانسیان مدیر مدرسه 200 در باره افزایش فعالیت های این مرکز مذاکره شد.

همچنین در جریان این دیدار، گروه دانش آموزان ارمنستانی مدرسه شماره 200 سرود ملی جمهوری اسلامی ایران و ارمنستان را اجرا کردند. نمایش «سالمندی به نام عشق» با زبان فارسی و اجرای گروه تئاتر این مدرسه، ترانه های کودکانه، آهنگ های شاد سنتی و شعرخوانی برای پیروزی انقلاب اسلامی هم از دیگر برنامه های این مراسم بود. سوقومونیان مدیرکل آموزش شهرداری ایروان، هدف فعالیت های مدرسه 200 و همچنین همکاری و حمایت های سفارت و پیگیری سفیر جمهوری اسلامی برای تقویت اینگونه فعالیت ها را پاسداشت دوستی عمیق بین ملت های ایران و ارمنستان اعلام کرد. وی افزود: ایرانی ها و ارمنستانی ها، سده های طولانی است که کنار یکدیگر با صلح و دوستی زندگی کرده اند. مدیرکل آموزش شهرداری ایروان در ادامه افزود: مسئولین ارمنستانی مرتبط با حوزه آموزش برای فراگیری زبان فارسی به دانش آموزان ارمنی اهمیت زیادی قائل هستند تا از این راه پیوندهای تاریخی و فرهنگی بین مردم دو کشور استوارتر شود. وی همکاری های سفارت جمهوری اسلامی در این حوزه از جمله در تهیه منابع آموزشی، سفر دانش آموزان زبان فارسی به ایران و همکاری برای آموزش آموزگاران فارسی مدارس ارمنستان را ارزشمند خواند. سجادی سفیر ایران نیز در این مراسم، آموزش زبان فارسی به دانش آموزان ارمنی را بنیادی ترین و عمیق ترین امر فرهنگی برای نزدیکی دو ملت به یکدیگر خواند و گفت: روابط سیاسی و اقتصادی ایران و ارمنستان زمانی پربارتر خواهد شد که فرهنگ دو کشور برای ایرانیان و ارمنستانی ها شناخته شده باشد. وی اظهار کرد: آموزش زبان فارسی باعث شناخت بهتر مردم ارمنستان از فرهنگ و تمدن ایرانی و در نتیجه ارتباط بیشتر بین دو ملت و از جمله با گردشگران ایرانی خواهد شد. سجادی در ادامه با اشاره به اینکه پنجره جدیدی در روابط دو کشور گشوده شده است، گفت: از آغاز سال جدید، شمار زیادی از گردشگران ایرانی زمینی و هوایی به ارمنستان سفر کرده اند. وی در پایان خواهان ارتباط بیشتر مدرسه شماره 200 ایروان و مجتمع آموزشی شهید فهمیده سفارت جمهوری اسلامی در ارمنستان، برگزاری اردوهای مشترک و همچنین برنامه ریزی برای افزایش شمار مدارسی شد که در شهرهای دیگر ارمنستان آموزش زبان فارسی را در برنامه درسی خود دارند. در این ملاقات همچنین مسئولان مجتمع آموزشی شهید فهمیده حضور داشتند که برای افزایش همکاری ها رایزنی شد. مدرسه شماره 200 با حدود 700 دانش آموز و 10 سال پیشینه فعالیت با تدریس زبان فارسی به عنوان درس مصوب برای تمامی دانش آموزان، تنها مرکز دانش آموزی با زبان آموزی فارسی در ایروان است. افزون بر سطح دانش آموزی، با برنامه ریزی مرکز ایران شناسی و آموزش زبان فارسی در دانشگاه دولتی ایروان، لازاریان و بروسوف هم برای دانشجویان از لیسانس تا دکترا دوره های زبان آموزی برگزار می شود.

منبع : ايرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه