ارسال به دیگران پرینت

متخصص بیماری‌های عفونی:

روند واکسیناسیون افزایش پیدا کند تا ۲ ماه آینده با پیک ۶ رو به رو نمی‌شویم

داود یادگاری نیا متخصص بیماریهای عفونی گفت: افرادی که واکسن زده اند، شانس بستری، شدت بیماری و مرگ و میر آنها فوق العاده از افرادی که واکسن نزده اند، کمتر است.

 روند واکسیناسیون افزایش پیدا کند تا ۲ ماه آینده با پیک ۶ رو به رو نمی‌شویم

یادگاری نیا گفت: تاکنون بالای۴۱ میلیون دز واکسن تزریق شده است و در صورت تداوم کار بیش از ۷۰ تا ۸۰ درصد جامعه از ویروس کرونا ایمن می‌شوند.

داود یادگاری نیا متخصص بیماریهای عفونی در گفت و گوی شبکه خبر اظهار کرد: در کشور خوشبختانه با جهشی که در واکسیناسیون اتفاق افتاده است، تا به امروز بالای۴۱ میلیون دوز واکسن به هموطنان تزریق شده به طوریکه اگر این روند به همین سرعت ادامه یابد به راحتی می توان گفت تقریبا بالای ۷۰ تا ۸۰ درصد جامعه را ایمن کرده ایم.

او افزود: افرادی که واکسن زده اند، شانس بستری، شدت بیماری و مرگ و میر آنها فوق العاده از افرادی که واکسن نزده اند، کمتر است.

یادگاری نیا بیان کرد: برای مهار کرونا ویروس، مهم ترین قدم واکسیناسیون است، البته نباید از فرهنگ و استقبال مردم در این راستا نیز غافل شد، زیرا در کشور ما هموطنان تجربه خوبی نسبت به واکسن‌های قبلی داشتند و بسیاری از افراد جامعه نسبت به مهار این ویروس اقدام کرده و تمایل خود را به انجام واکسیناسیون نشان داده اند.

این متخصص بیماری‌های عفونی بیان کرد: همچنین روند کرونا در کشور رو به کاهش است، اگر همزمان روند واکسیناسیون افزایش پیدا کند تا ۲ ماه آینده با پیک ۶ رو به رو نخواهیم شد، همه افراد جز موارد استثناء باید واکسن بزنند.

یادگاری نیا در پاسخ به این سوال که احتمال فوت بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در افراد واکسینه شده نسبت به افرادی که واکسن دریافت نکرده‌اند، چقدر است؟ گفت: آمار متفاوت بوده و به نوع واکسن نیز بستگی دارد. گفته می‌شود برخی از واکسن‌ها ۹۹ درصد میزان مرگ ومیر را کاهش می‌دهند و این نکته جالبی است و البته در برخی دیگر از واکسن‌ها درصد اثربخشی کمتر است، اما تجربه نشان داده است که میزان فوتی در افراد واکسینه نشده بسیار بیشتر است.

او افزود: یک دوز واکسن تنها ۳۶ درصد ایمنی ایجاد می‌کند، اما اگر افراد به طور کامل واکسینه شوند یعنی دوز دوم را نیز دریافت کنند، می‌توانند بیش از ۸۸ درصد و در برخی موارد بالای ۹۴ درصد ایمنی داشته باشند.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      نگران نباشین واکسن بهمون میرسه چون دیگه همه کشور ها واکسن زدن الان قیمت واکسنofferخورده تنها مشتری هم ایرانه تازه میتونه بازم تخفیف بگیره

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه