ارسال به دیگران پرینت

مشارکت ۲۰ هزار طلبه در کاهش آسیب های اجتماعی کرونا

سنندج-مدیرکل خدمات اجتماعی، پیشگیری و درمان حوزه های علمی کشور، گفت: بیش از ۲۰ هزار نفر از طلاب در شناسایی آسیب های اجتماعی و پیشگیری از آن در سطح کشور نقش آفرینی ویژه دارند.

مشارکت ۲۰ هزار طلبه در کاهش آسیب های اجتماعی کرونا

حجت الاسلام و المسلمین بهمن وحدتی آراسته روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از وظایف مدیریت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، مدیریت حوزه ستاد بحران است و این ستاد در تمام بحران‌های کشور از جمله سیل، زلزله، طوفان و بیماری کرونا به آحاد جامعه خدمات رسانی می‌کند.

وی افزود: با ورود ویروس کرونا در کشورمان با یک حمله ناگهانی مواجه شدیم و بسیاری از موارد شرعی از جمله غسل و کفن در آرامستان ها دقیق انجام نمی‌شد و این موجب دغدغه مردم مسلمان ایران شده بود که در این راستا در اسفندماه ۱۳۹۸ مقام معظم رهبری فتوا دادند که مسائل شرعی شوخی بردار نیست و باید درست انجام شود.

حجت الاسلام والمسلمین وحدتی آراسته اعلام کرد: ۲۰ هزار طلبه در کشور به منویات رهبر معظم انقلاب لبیک گفتند و پای کار آمدند و در راستای کاهش آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی دوران کرونایی نقش آفرینی کردند.

وی افزود: طلابی که دشمن با تمام ابزار برای از بین بردن این قشر زحمت کش، متدین و مخلص هزینه می‌کرد با مجاهدتشان در این شرایط بحرانی، توطئه دشمنان را نقش بر آب کردند.

مدیرکل خدمات اجتماعی، پیشگیری و درمان حوزه‌های علمیه کشور، با اشاره به حضور طلاب جهادی در زمینه پیشگیری و مبارزه با کرونا، عنوان کرد: حضور به موقع و مخلصانه طلاب و روحانیان جهادی در مبارزه با این ویروس و حضور در بیمارستان‌ها قابل ستایش است و این حرکت جهادی باعث حفظ آبرو و حیثیت روحانیان شد.

حجت الاسلام و المسلمین وحدتی آراسته گفت: طلاب و روحانیان در این حرکت خودجوش جهادی حضور داشتند و به یاری مردم و بیماران نیازمند شتافتند و همچنان این اقدام قابل تحسین تداوم دارد.

وی از کادر درمان که مجاهدانه در خط مقدم دفاع از سلامت جامعه جانفشانی کردند، تقدیر کرد و افزود: در ورود بحران و پیک دوم و سوم کرونا فضای استرس از کادر پزشکی از بین رفت و دیگر نیازی به خدمات طلاب جهادی در مراکز درمانی ندارند لذا در این راستا مقرر شد برای انسجام طلاب برنامه ریزی دقیق و منسجم از قبیل اقدام‌ها و حرکت‌های جهادی در عرصه‌های مختلف انجام گیرد.

وی به فعالیت طلاب بسیجی کردستان در ۲۴ پایگاه اشاره کرد و گفت: تشکیل ستاد بحران شورای هماهنگی برای برون رفت از بحران در ۱۲ استان در حال پیگیری است که این ستادها با مشارکت طلاب عملیاتی می‌شوند.

مدیرکل خدمات اجتماعی، پیشگیری و درمان حوزه‌های علمی کشور، خاطرنشان کرد: هدف اصلی ستاد برگزاری طرح شهید سلیمانی، ایجاد آرامش اجتماعی در این شرایط بیماری کروناست و با جدیت برنامه‌های تدوین شده اجرایی می‌شود.

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه