ارسال به دیگران پرینت

شهر قم پذیرایی مسافران در ایام نیمه شعبان نیست

مدیرکل مدیریت بحران استان قم با تأکید بر حفظ سلامت شهروندان و هموطنان گفت: شهر قم پذیرایی مسافران در ایام نیمه شعبان نبوده و برپایی ایستگاه صلواتی و همچنین نصب چادر در اطراف حرم مطهر، مسجد مقدس جمکران و بوستان‌ها ممنوع است.

شهر قم پذیرایی مسافران در ایام نیمه شعبان نیست

مدیرکل مدیریت بحران استان قم با تأکید بر حفظ سلامت شهروندان و هموطنان گفت: شهر قم پذیرایی مسافران در ایام نیمه شعبان نبوده و برپایی ایستگاه صلواتی و همچنین نصب چادر در اطراف حرم مطهر، مسجد مقدس جمکران و بوستان‌ها ممنوع است.

 

محسن اروجی ظهر امروز در جلسه ستاد مقابله با کرونا مرکز بهداشت استان که با حضور اعضای شورای شهر و معاون شهردار قم با موضوع نیمه شعبان برگزار شد، با تأکید بر کنترل بیماری در شهر قم اظهار داشت: در یک سال گذشته همکاری بین ارگان‌ها در اوج خود بوده است.

وی تغییر در مدیریت و همکاری بین ارگان‌ها را در دوران شیوع ویروس کرونا موردتوجه قرارداد و افزود: مدیریت کشور نیاز به این همکاری و همدلی را داشته و باید در کشور نشست‌های زیادی در بررسی تأثیرات کرونا در مدیریت کشور برگزار شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان قم نقش هیئت‌های مذهبی را در کنترل ویروس کرونا یادآور شد و گفت: در سال‌های گذشته بیش از ۱۲ گروه بهداشتی از یک ماه قبل برای ایام نیمه شعبان تشکیل‌شده و در یک ساختمان مستقل در جمکران برای استقرار و نظارت‌های بهداشتی مستقر می‌شدند.

وی همکاری سایر استان‌ها مانند سمنان و اصفهان را نیز یادآور شد و ابراز کرد: امسال شرایط به‌گونه‌ای است که باید بااطلاع رسانی از مردم بخواهیم که هم‌وطنان به شهر قم سفر نکرده و باید اطلاع‌رسانی شود که هیچ امکانات رفاهی در اختیار مسافران قرار نخواهد گرفت.

اروجی اضافه کرد: امسال روز سیزده‌بدر نیز مانند سال گذشته در شهر قم برگزار نشده و باید تمام ارگان‌های مرتبط باهم در این خصوص هماهنگ بوده و خارج از این مصوبه صحبتی مبنی بر دعوت هم‌وطنان به شهر قم انجام نشود.

وی با تأکید دوباره بر حفظ سلامت هم‌وطنان و شهروندان خاطرنشان کرد: مسجد مقدس جمکران نیز امسال اعلام کرده آماده پذیرایی از هم‌وطنان نبوده و همه برنامه‌های مسجد مقدس به‌صورت آنلاین از شبکه‌های سراسری و مجازی پخش می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان قم برنامه‌های سال‌تحویل را نیز موردبررسی قرارداد و ابراز کرد: برنامه سال‌تحویل امسال حرم مطهر حضرت معصومه (س) نسبت به سال ۹۷ و ۹۸ قابل ‌مقایسه نبوده و تعداد کمی از شهروندان در حرم حضور داشتند.

وی با تأکید دوباره بر عدم امکان پذیرش مسافران در شهر قم تصریح کرد: تمام نهادها اطلاع‌رسانی جامعی در سطح ملی انجام داده و اعلام کنند شهر قم امسال آمادگی پذیرایی از مسافران را نداشته و حفظ سلامت مردم در اولویت قرار دارد.

اروجی عشق و ارادت مردم را به حضرت ولی‌عصر(عج) را تحسین کرد و افزود: برپایی ایستگاه صلواتی نیز ممنوع بوده و اجازه نصب چادر در اطراف حرم مطهر،مسجد مقدس جمکران و بوستان‌ها را به مسافران نخواهیم داد.

وی اجرای طرح مساوات را راه‌کار مناسبی برای توزیع نذورات مردم به افراد نیازمند دانست و اظهار داشت: می‌توانیم با تجمیع نذورات مردم چندین هزار بسته حمایتی تهیه‌کرده و در اختیار نیازمندان قرار دهیم.

مدیرکل مدیریت بحران استان قم همکاری هیئت‌های مذهبی را برای اجرای طرح مساوات خواستار شد و اظهار داشت: باید با همکاری کمیته امداد، بهزیستی و هیئت‌های مذهبی نیازمندان شناخته و کمک‌ها را به سمت آن‌ها هدایت کنیم.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه