ارسال به دیگران پرینت

حراج‌های نوروزی | مراقب کلاهبرداران سایبری باشید

رئیس پلیس فتا در زمینه ارسال لینک‌های جعلی در شبکه‌های اجتماعی تحت عنوان حراج نوروزی به شهروندان هشدار داد.

حراج‌های نوروزی  |  مراقب کلاهبرداران سایبری باشید

سرهنگ امین یادگارنژاد روز یکشنبه در تشریح این خبر به رسانه ها افزود: مجرمان سایبری با تبلیغات گسترده در فضای مجازی، با ارائه فروش کالاهای ارزان قیمت و طرح‌های وسوسه انگیز و تخفیفات چشمگیر البسه، کیف، کفش، در کانال‌ها و شبکه‌های اجتماعی قصد تطمیع شهروندان را داشته و از این طریق کلاهبرداری می‌کنند.

وی ادامه داد: مجرمان سایبری با چرب زبانی اعتماد خریدار را جلب کرده و از او می‌خواهند نیمی از پول کالای سفارشی خود را واریز کرده و پس از دریافت کالا مابقی وجوه را واریز کنند.

وی ادامه داد: شهروندان بعد از واریز وجوه به حساب کلاهبردار هیچگونه کالایی دریافت نکرده و شخصی پاسخگو نبوده و یا کالای تحویلی به آنها تقلبی و متفاوت با کالای انتخابی است.

رئیس پلیس فتا استان کرمان خاطرنشان کرد: در پی تبلیغات حراج‌های نوروزی شاهد ارسال درگاه‌های جعلی و فیشینگ در کانال‌ها و شبکه‌های‌ اجتماعی هستیم که با سرقت اطلاعات بانکی شهروندان حساب آن‌ها را خالی می‌کنند که توصیه می شود شهروندان فریب برخی از پیام‌ها و آگهی‌های منتشر شده در فضای مجازی، کانال‌ها و گروه‌های شبکه‌های اجتماعی با وعده‌های حراج آنلاین، تخفیف ویژه آخر سال، قیمت‌هایی باور نکردنی را نخورند و اگر قصد خرید آنلاین را دارند حتما از فروشگاه‌های اینترنتی دارای نماد اعتماد الکترونیک خرید کنند.

سرهنگ یادگار نژاد در پایان گفت: کاربران فضای مجازی می‌توانند با مراجعه به سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir در قسمت ارتباطات مردمی این سایت به ما گزارش دهند تا برخورد قانونی با گردانندگان این سایت‌ها صورت بگیرد.

 

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه