ارسال به دیگران پرینت

مرگ نوزادانِ معتاد پشت در بیمارستان‌های مشهد

معاون دادستان مشهد گفت: به دلیل امتناع بیمارستان‌های دولتی از پذیرش نوزادان معتاد، عده‌ای از این نوزادان فوت می‌کنند.


مرگ نوزادانِ معتاد پشت در بیمارستان‌های مشهد

این نوزادان همراه و مادر ندارند و حتی در ساعت‌هایی که نوزاد برای پذیرش بیمارستان معطل است به دلیل دسترسی نداشتن به شیر خشک، نوزاد از گرسنگی بی‌تاب می‌شود. 

نیره عابدین‌زاده مدیر برنامه‌های ساماندهی کودکان کار و خیابان در مشهد و معاون دادستان مشهد گفت: متأسفانه تعداد نوزادان معتاد افزایش یافته است، زمانیکه اورژانس اجتماعی این نوزادان را برای درمان به بیمارستان‌های دولتی می‌برند بین بیمارستان دولتی حوزه کودکان مثل بیمارستان اکبر و بیمارستان شیخ پاسکاری می‌شوند و در نتیجه مجبور می‌شویم برای پذیرش این نوزادان در بیمارستان‌ها فشار بیشتری اعمال کنیم.

وی افزود: جلسه‌ای با دانشگاه علوم پزشکی گذاشته شده است تا هماهنگی بیشتری برای پذیرش این نوزادان انجام شود و متاسفانه باز هم با انجام این هماهنگی شاهد هستیم بیمارستان های دولتی از پذیرش نوزادان طفره می‌روند، زیرا این کودکان همراهی ندارند.

مدیر برنامه‌های ساماندهی کودکان کار و خیابان در مشهد ادامه داد: پاسکاری بیمارستان‌های دولتی در پذیرش نوزادان معتاد در حالی است که این نوزادان همراه و مادر ندارند و حتی در ساعت‌هایی که نوزاد برای پذیرش بیمارستان معطل است به دلیل دسترسی نداشتن به شیر خشک، نوزاد از گرسنگی بی‌تاب می‌شود. 

اذیت‌های بیمارستان دولتی در پذیرش نوزادان معتاد کار را به جایی می‌رساند تا اورژانس اجتماعی به ستوه بیاید و دیگر نوزادی را به بیمارستان آنها نیاورد و این از مواردی است که نیاز به اصلاح دارد.

عابدین‌زاده تصریح کرد: حضور مسئولان و فرمانداران برای رسیدگی به این تخلفات بیمارستان‌ها ضروری است. با جلسه‌های زیادی که با رئیس بیمارستان‌های دولتی گذاشته‌ایم آنها مجاب شده‌اند که نوزادان معتاد را سرپایی پذیرش کنند در حالیکه درمان برخی از این نوزادان با پذیرش سرپایی ممکن نیست.

 روی آوردن بیمارستان‌های دولتی به پذیرش سرپایی نوزادان معتاد به این دلیل است که بستری کردن نوزاد در بخش مراقبت‌های ویژه برای آنها هزینه زیادی دارد.

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه