ارسال به دیگران پرینت

استانداری قزوین | دید و بازدیدهای نوروز مجازی انجام شود

فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا در استان قزوین با تاکید براینکه کرونا با گونه‌های مختلف همچنان می‌تازد، گفت: به مردم توصیه می‌کنیم دید و بازدیدهای نوروز را به صورت مجازی، تلفنی و پیامکی انجام دهند.

استانداری قزوین  |   دید و بازدیدهای نوروز مجازی انجام شود

منوچهر حبیبی اظهار داشت: واقعیت این است که کرونا هر روز رنگ عوض می کند و اگرچه کادر بهداشت و درمان و متخصان امر توفیقاتی را در بحث ساخت واکسن و برخی داروهای موثر به دست آورده‌اند اما کرونا همچنان می‌تازد و ما فقط دفاع می‌کنیم.

وی افزود: برای مقابله با شیوع گونه‌های جدید کرونا از جمله کرونای انگلیسی، برزیلی، آفریقایی و نیویورکی در ایام نوروز، تنها راه و اثربخش‌ترین راه پیش‌روی ما رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی است.

حبیبی تصریح کرد: به مردم توصیه می‌کنیم که در روزهای منتهی به عید نوروز از حضور در مکان‌های شلوغ همچون بازار برای خرید جدا خودداری کنند و در ایام تعطیلات نوروز نیز از سفر رفتن و دورهمی‌های خانوادگی اجتناب کنند‌.

فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا در استان قزوین گفت: هنوز تصمیمی بر مسدود کردن محورهای مواصلاتی گرفته نشده است اگرچه تردد به استان‌هایی با وضعیت قرمز و نارنجی ممنوع است و ورود به شهرهای نارنجی مشمول جریمه 500 هزار تومانی و شهرهای قرمز مشمول جریمه یک میلیون تومانی می‌شود.

وی افزود: کمیته تامین واکسن و ایجاد واکسیناسیون در سطح استان فعال شده و در حال حاضر به ترتیب اولویت دریافت واکسن با کارکنان بخش ICU بیمارستان‌های کرونایی، سالمندان و افراد دارای بیماری زمینه‌ای است.

حبیبی عنوان کرد: امیدواریم با واردات واکسن از کشورهای روسیه، چین و کوبا و واکسن داخلی ساخت شرکت‌های پاستور، رازی و ستاد اجرایی فرمان امام(ره) روند واکسیناسیون شتاب بیشتری بگیرد و در پروسه زمانی کوتاه بخشی اعظمی از جامعه در مقابل ویروس موزی و منحوس کرونا واکسینه شوند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین در انتها با تاکید بر اینکه وظیفه اصلی دستگاه‌های مسئول تامین کالاهای اساسی و مایحتاج مردم است، عنوان کرد: مدیریت تنظیم بازار جزو برنامه‌های اولویت‌دار ستاد تنظیم بازار بوده و این موضوع به خصوص در روزهای پایانی سال با جدیت دنبال می‌شود.

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه