ارسال به دیگران پرینت

روزانه بیش از ۱۰۰ هزار تست کرونا در کشور انجام می‌شود

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: به‌منظور کنترل موج بعدی کرونا و برای گسترش بیماریابی روزانه بیش از ۱۰۰ هزار تست در کشور انجام می‌شود.

روزانه بیش از ۱۰۰ هزار تست کرونا در کشور انجام می‌شود

 سعید نمکی ظهر جمعه پس از دیدار با مراجع تقلید در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب، مراجع عظام تقلید و علما نقش بسیار مهمی در هدایت مردم به سمت رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی داشتند گفت: از زمان شیوع کرونا کادر بهداشت و درمان به منظور مدیریت کرونا بیشترین حمایت را از سمت رهبر انقلاب و مراجع عظام تقلید شد که وظیفه بود از این حمایت‌ها تقدیر کنم.

وی با اشاره به شناسایی ویروس کرونای انگلیسی بر استمرار رصد و پایش خانه به خانه تاکید کرد و افزود: به منظور پایش دقیق روزانه بیش از ۱۰۰ هزار تست انجام می‌شود در حالی که در گذشته در هرروز تنها ۱۲ هزار تست انجام می‌شد و به همین دلیل بیماریابی بیشتر شده که امیدواریم با این میزان کنترل موج بعدی را خنثی کنیم.

وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی با اشاره به آغاز واکسیناسیون سالمندان گفت: به منظور ایمن سازی گروه‌های آسیب پذیر کار واکسیناسیون با واکسن‌های وارداتی آغاز شد اما با برنامه‌ریزی انجام شده در بهار آینده به یکی از تولیدکنندگان و صادرکنندگان واکسن تبدیل خواهیم شد.

وی افزود: امروز در بحث تولید داروها و تجهیزات مدیرت کرونا از مرز خودکفایی گذشته‌ایم و در حال آماده شدن برای صادرات هستیم.

نمکی با ابزار نگرانی از احتمال شیوع کرونا جهش یافته در آینده گفت: امیدواریم با همان روش‌های قبلی که توانستیم کرونا را کنترل کنیم با همکاری مردم و مسئولان از شرایط پیش رو را نیز با موفقیت مدیریت کنیم.

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه