ارسال به دیگران پرینت

کاهش ۸ تا ۱۲ درجه‌ای دمای هوا در شمال کشور

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به نفوذ جریان خنک شمالی به کشور از روز جمعه (۶ تیرماه) از کاهش محسوس دما در سواحل شمالی، شمال غرب و شمال شرق کشور خبر داد.

کاهش ۸ تا ۱۲ درجه‌ای دمای هوا در شمال کشور

صادق ضیاییان در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: براساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز (۳ تیرماه) طی ساعات بعدازظهر و اوایل شب در شمال آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی، شمال اردبیل، جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان وقوع رگبار پراکنده باران، همراه با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه فردا (۴ تیرماه) و پس فردا (۵ تیرماه) در جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش باد داریم، گفت: به‌تدریج از روز جمعه (۶ تیرماه) با نفوذ جریان خنک شمالی در سواحل دریای خزر طی روزهای جمعه، شنبه و یکشنبه (۶تا ۸ تیرماه) بارش باران، کاهش محسوس دما و وزش باد شدید موقت را شاهد خواهیم بود. طی این مدت دریای خزر مواج پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی افزود: امروز (۳ تیرماه) در بخشی از نقاط استان‌های سمنان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، شرق کرمان، سیستان و بلوچستان در بعضی ساعات وزش باد شدید رخ می‌دهد و این شرایط از امروز تا یکشنبه هفته آینده (۸ تیرماه) در شمال سیستان و بلوچستان به‌ویژه منطقه زابل برقرار خواهد بود. در بعضی ساعات نیز در این مناطق وقوع گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان با بیان اینکه از امروز تا پس فردا (۵ تیرماه)‌ در بیشتر مناطق کشور افزایش نسبی دما رخ می‌دهد، گفت: از روز جمعه (۶ تیرماه) با نفوذ هوای خنک شمالی ابتدا شمال غرب کشور، سواحل شمالی و به‌تدریج شمال شرق کاهش محسوس دمای بیشینه را به‌طور میانگین بین ۸ تا ۱۲ درجه سانتیگراد تا روز یکشنبه (۸ تیرماه) خواهند داشت. در سایر مناطق نیمه شمالی نیز کاهش دما حدود ۶ درجه پیش‌بینی می‌شود.

وی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۴ تیرماه) صاف، همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۳ و حداکثر دمای ۳۶ درجه سانتیگراد و روز پنج‌شنبه (۵ تیرماه) نیز صاف، همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۴ و حداکثر دمای ۳۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه