ارسال به دیگران پرینت

اردبیل ۲۳ درجه سرد شد.

ساکنان اردبیل پس از تجربه هوای ملایم بهاری طی یک هفته گذشته در واپسین روز چله با کاهش ۲۳ درجه‌ای دما با هوای سرد مواجه شده‌اند.

اردبیل ۲۳ درجه سرد شد.

دمای کنونی اردبیل با نفوذ زبانه توده هوای سرد اروپایی به منفی پنج درجه سانتیگراد کاهش یافته و بارش خفیف برف سبک که با وزش باد ۶۵ کیلومتری از جانب شمال‌شرق همراه است از شامگاه پنجشنبه در این شهر آغاز شده است.

به غیر از شهرستان فیروزآباد کوثر در تمام ایستگاه‌های استان اردبیل و حتی در جلگه گرمسیری مغان هوا به زیر صفر رفته است.

از شهرستان خلخال در جنوب استان اردبیل خبر می‌رسد این شهرستان کوهستانی را نیز پس از سپری شدن یک روز بارانی در واپسین ساعات چله کوچک بارش برف با دمای منفی ۲ درجه سانتیگراد فرا گرفته است.

الگوی تاثیرگذار بر هوای کرانه غرب خزر و شمال‌غرب ایران از ادامه بارش خفیف برف تا سحرگاه جمعه در اردبیل و بعضی از شهرستان‌های این استان حکایت دارد.

روز جمعه ضمن ماندگاری هوای سرد بطور موقت بارش متوقف و دوباره از سپیده دم شنبه با نفوذ شاخه اصلی ناوه موج برف و کولاک تا اواخر دوشنبه این بار با شدت بیشتر بر استان اردبیل حاکم می شود.

به نظر می‌رسد در صورت تثبیت نقشه‌های کنونی ساکنان پهنه گسترده ای از استان اردبیل یک هفته سرد با بارش متناوب برف را در پیش داشته باشند.

مدیریت بحران اردبیل با استناد به اطلاعیه سطح زرد هواشناسی مبنی بر استقرار هوای سرد و برفی تا دوشنبه در این استان از ساکنان منطقه خواست ضمن پرهیز از سفرهای غیر ضروری در صورت ضرورت سفر زنجیر چرخ و تجهیزات کامل زمستانی همراه داشته باشند و با احتیاط رانندگی کنند.

این مدیریت همچنین صرفه‌جویی در مصرف برق و گاز شهری ؛ خودداری از هرگونه کوهنوردی و بیابان نوردی ؛ بازبینی دمای مکانهای حساس به سرما و توقف هرگونه ساخت و ساز را از دیگر توصیه های ایمنی طی این مدت ذکر کرد.

اردبیل به خاطر موقعیت خاص جغرافیایی هوای بسیار متغیر دارد، در بسیاری از سال‌ها چندین موج برف و کولاک طی اسفند ماه بر این شهر حاکم می شود

 

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه