ارسال به دیگران پرینت

ماسک را فقط از داروخانه و واحدهای صنفی مجاز تهیه کنید

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی فسا گفت: مردم ماسک مورد نیاز خود را از فقط از داروخانه‌ها و یا واحدهای صنفی مجاز خریداری و از خرید ماسک‌های فاقد بسته بندی و یا مشخصات تولید کننده اکیدا خودداری کنند.

ماسک را فقط از داروخانه و واحدهای صنفی مجاز تهیه کنید

دکتر مریم بهمنیار، بیان داشت: مردم از خرید ماسک‌های فانتزی و غیراستاندارد به ویژه از دستفروش‌ها و مراکزی که قابلیت پیگیری، بررسی و کیفیت سنجی ندارد، خودداری کنند.

وی افزود: مردم در زمان خرید ماسک باید دقت کنند که دارای کُد" IRC "برای ردیابی، رهگیری و کنترل اصالت باشد و بی شک در صورت مشاهده فروش ماسک فاقد مجوز، با واحد صنفی متخلف برخورد خواهد شد.

کُد " IRC" مجوزی است که سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به داروها و فرآورده‌های حوزه سلامت و پزشکی اعطا می‌کند و فرآورده‌هایی که دارای این کُد هستند یعنی از سوی این سازمان مورد تایید قرار گرفته‌اند.

بهمنیار ادامه داد: در وضعیت کنونی که هنوز زنجیره انتقال ویروس کرونا قطع نشده، اهتمام و التزام بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، به ویژه استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی، شست و شوی مرتب دست‌ها و تهویه مناسب فضاها به عنوان یک اصل علمی تایید شده است که همه اقشار جامعه برای پیشگیری از ابتلای به این بیماری باید با دقت رعایت کنند.

 

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه